گروه تحقیقاتی‌Info-Tech، گزارشی در خصوص تاثیر ناشی از همه‌گیری بیماری کویید 19 بر اقتصاد دیجیتال در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد.

این نظرسنجی از آگوست ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شد و شامل سؤالات مشابهی بود که در گزارش‌های قبلی برای تجزیه و تحلیل کل نگر و سال به سال پرسیده شده بود. معیارهای اساسی برای گزارش ۲۰۲۲‌، با نمایندگی از ۱۴ کشور و منطقه و ۱۶ صنعت، از جمله دولت، تولید، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات مالی، ساخت و ساز و خرده فروشی متنوع بوده است.

پنج روند فناوری شناسایی شده برای سال ۲۰۲۲:

•    همکاری ترکیبی مدیران فناوری اطلاعات فرصتی برای آنها ایجاد می کند. همکاری بین کارمندان مجازی و در محل، انعطاف‌پذیر و تسهیل خواهد شد.

•    نبرد علیه باج‌افزار: استراتژی‌های امنیتی باید با رویکرد جدید تهدیدات باج‌افزار سازگار شوند تا از اختلال در عملیات و آسیب به سازمان جلوگیری  شود.

•    معیارهای کربن در فناوری اطلاعات برای حمایت از تصمیمات آگاهانه در مورد چگونگی تأثیر انتخاب‌های فناوری بر انتشار کربن و اجرای ردیابی مؤثر موقعیت خوبی دارد.

•    ایجاد ارزش نامشهود فناوری بلاک چین یک مرز فناوری جدید را ایجاد که تبادل همتا به همتا را امکان پذیر می‌کند. فناوری‌های غیرمتمرکز اقتصاد دیجیتال را پیش می‌برد و نحوه توزیع ارز توسط بانک‌های مرکزی و نحوه ردیابی منشأ دارایی‌های دیجیتال کمیاب توسط پلتفرم‌ها را بازتعریف می‌کند.

•    اتوماسیون به عنوان یک سرویس API با باز کردن راه حل‌های آماده برای استفاده ، حل مشکلات تجاری و خودکارسازی وظایف دستی برای صرف زمان بیشتر برای خلاقیت، نوآوری را تسریع می‌کنند.

واضح است که ما نمی‌خواهیم به وضعیت کسب‌وکارها قبل از همه‌گیری کرونا بازگردیم. مردم با منصرف شدن از تجمع در فضاهای فیزیکی، بسیاری از هزینه‌ها و فعالیت‌های خود را به یک زمینه آنلاین تغییر داده‌اند. برایان جکسون، مدیر تحقیقات فضای CIO در Info-Tech می‌گوید به همین دلیل است که ما شاهد شتاب‌گیری تحول دیجیتال در ۲۰ ماه گذشته بوده‌ایم، زیرا شرکت‌ها یا در تلاش هستند تا با تغییر انتظارات مشتری سازگار شوند یا از آن‌ها عقب نمانند.

برای مدیران بخش‌های فناوری اطلاعات، فرصت کمک به کسب‌وکارها برای افزایش درآمد با فعال کردن این تحول دیجیتال است. گزارش گرایش‌های فناوری ۲۰۲۲ Info-Tech بر قابلیت‌های فناوری اطلاعات تمرکز دارد که بیشترین تأثیر را در این زمینه خواهند داشت و موارد استفاده از فناوری‌های جدید را نشان می‌دهد که به پیشرفت بلوغ فناوری اطلاعات در سال آینده کمک می‌کند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا