دومین نشست از سلسله نشست های استماع نخبگانی در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی با حضور جمعی از اساتید و فعالان فضای مجازی برگزار شد.

 مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دومین نشست استماع نخبگانی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در محل مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از اساتید و فعالان فضای مجازی، به ریاست صادق ستاری‌فرد مدیر دفتر فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

 ستاری فرد مدیرکل دفتر فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست، عنوان کرد: جلسه دوم از سلسه جلسات استماع نخبگانی با حضور تعدادی از اساتید دانشگاهی و فعالان این حوزه برگزار و نظرات الحاقی و اصلاحی در مورد طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین خاطر نشان کرد:  مرکز پژوهش‌ها در جلسات داخلی خود به‌صورت روزانه نظرات را مورد ارزیابی قرار داده و پس از پایان برگزاری جلسات استماع نخبگانی، نسبت به بررسی نهایی و اعمال این نظرات تصمیم‌گیری خواهد کرد. ضمنا گزارش کامل این جلسات شامل مواردی که مورد اتفاق نظر و موارد اختلافی و پیشنهادات ابداعی و الحاقی به کمیسیون مشترک منعکس خواهد شد.

ستاری فرد در خصوص محتوای نشست دوم گفت: تلاش شد این جلسه یک گام جلوتر برویم و لذا در یک فضای کارشناسی مواد مشخصی از طرح نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: رهاشدگی فضای مجازی، ضرورت پیش بینی ضوابط قانونی برای این حوزه، تاخیر و تاخر قانونی ما نسبت به نیازها و مسائل موجود و در مقایسه با کشورهای جهان از جمله موارد مورد اشاره در این نشست بود.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت کنندگان یادآور شدند که این طرح باید ضامن تامین حقوق عمومی و تقویت کننده دیپلماسی عمومی کشور شود.

ستاری فرد گفت: به طور خلاصه نیز به این مهم تاکید شد که این فضا نباید بستری برای فعالیت‌های مجرمانه باشد، هم چنین بر منع انحصار برای ارائه خدمات فضای مجازی و دسترسی امن و سالم کودکان به این فضا اشاره شد.

وی اضافه کرد: به علاوه پیشنهاداتی نیز از سوی برخی کارشناسان برای ارتقا طرح و رفع اشکالات آن مطرح شد در انتها نیز مقرر شد شرکت کنندگان پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی خود را تا پایان هفته جاری برای مرکز ارسال کنند./

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت