رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به اینکه فرصت‌های تربیتی فضای مجازی برای والدین گفت: اینترنــت یکــی از ابزارهایــی اســت کــه اطلاعــات زیــادی را از طریــق شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های مختلف، وبلاگ‌ها و غیره در اختیــار افــراد بخصوص والدین قرار می‌دهد.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: مشاهده متن‌ها، تصاویر و ویدئوهای تربیتی که به والدین راهکارهای مناسب فرزند پروری را به‌صورت کوتاه و اثرگذار گوشزد می‌کند و مشخصات و نتایج رفتارهای آسیب‌زا را بیان می‌کند، باعث می‌شود تا فرزند پروری در خانواده‌ها به‌صورت مؤثرتری صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که یکی از راه‌های تثبیت فرزند پروری موفق، به اشتراک‌گذاری تجارب است، افزود: گروه‌های شبکه‌های اجتماعی که گاه با نظارت کارشناسان هدایت می‌شوند و برخی سایت‌های ویژه والدین به‌خصوص مادران، این فرصت را ایجاد می‌کند تا مادران تجارب خود را در اختیار دیگران بگذارند و مشکلات خود را بیان کرده و از تجارب دیگران استفاده کنند.

سرهنگ آنقی بیان کرد: بهره‌گیری والدین و مربیان از فضای مجازی در تربیت دینی، این قابلیت را دارد که این امر را ازنظر محتوا، اجرا و روش‌ها با نیازهای سنی و روحی مخاطبش منطبق کرده و با نوآوری و تازگی، به شکل مؤثرتری فرزندان را به دین‌داری ترغیب نماید.

وی افزود: یکی از مزایای فضای مجازی در حوزه تربیت، امکان دستیابی آسان به محتوای مناسب و آموزنده ویژه کودکان است. محتوایی که غالباً خود والدین در تولیدشان نقش داشته و مناسب نیازهایی که از نزدیک احساس می‌کنند آن را تولید می‌کنند. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حس نوع‌دوستی و کمک به همنوع را در بسیاری از افراد تقویت کنند. تجارب کرونا و کمک‌های متنوع به آسیب دیدگان کرونا که توسط بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌شد از این نمونه است.

این مقام انتظامی بیان داشت: نحوه استفاده از این فناوری دیجیتال سودمندی یا زیانمندی آن را رقم می‌زند. هرچند فواید و آسیب های فضای مجازی اختصاص به سن خاصی ندارد ولی به دلیل آنکه کودکان هنوز رشد کافی برای تصمیم گیری مناسب در مورد چگونگی استفاده از این امکانات را ندارند والدین آن‌ها مسئولیت جدی در هدایت فرزندان خود دارند تا آن‌ها از فضای مجازی استفاده بهینه کرده و از آسیب های آن در امان مانند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا