”تکنیک خشاب پر هدف گیری مطمئن“ نزد رسانه ها جزو بهترین تکنیک هاست چون هم داده مسلح دارند، هم گزاره دارند، هم فکت دارند، هم محور دارند، هم تسلط بر داده ها و بر محیط دارند.

علیرضا داودی کارشناس‌ ارشد رسانه و علوم شناختی ، ضمن تشریح کارکرد رسانه‌ های فارسی زبان بیگانه درخصوص تکنیک ”تکنیک خشاب پر هدف گیری مطمئن“ گفت: نزد رسانه ها این تکنیک جزو بهترین تکنیک هاست چون هم داده مسلح دارند، هم گزاره دارند، هم فکت دارند، هم محور دارند، هم تسلط بر داده ها و بر محیط دارند.

داودی افزود: بنابراین همه رقم دست شان برای اقدام تولید پیام و انتشار آن باز است، پس وقتی همه چیز مطمئن است در حوزه داشتن فکت و محور تسلط ایجاد می شود، تسلط قطعا هدف‌گیری مطمئن را ایجاد می کند بنابراین بصورت نامطمئن دیگر حرکت نمی کند، هدف گیری مطمئن براساس داده های مطمئن قطعا نتیجه گیری مطمئن  برای آن ها به همراه خواهد داشت.

داودی گفت: به هر علتی اگر خشاب پر و هدف گیری مطمئن صورت گرفت و نتیجه آن چیزی که می خواستند ، نشد به علت تسلطی که بر داده دارند ، امکان تغییر هدف بوجود می آید بنابراین جابجایی هدف یا جایگزینی هدف یا انتقال ساحت هدف یکی از خاصیت ها و کارکردهای این تکنیک است.

شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ایران‌مان است. بنابراین رسانه ‌ها تلاش می کنند مطابق اهدافی که دارند در این فرآیند دخالت کنند. ایجاد، تغییر یا تقویت باورها، از کارکردهای رسانه ها در همراه سازی مخاطبان است.

مجموعه برنامه کوتاه ”روایت رنگ‌ها“  روایتی از تکنیک ‌های جنگ شناختی است که در شبکه رادیوییِ رادیو گفت و گو تولید و پخش می شود.

تکنیک ‌های رسانه‌ ای در دنیای امروز وارد فضای علوم شناختی شده است از این رو رادیو گفت و گو مجموعه برنامه‌ای ۹۰ قسمتی برای آشنایی مخاطبان با این تکنیک‌ ها را تدارک دیده است.

”روایت رنگ‌ها“ نام این مجموعه برنامه‌ی تخصصی در حوزه علوم شناختی با محوریت شگردهای رسانه‌ای در انحراف افکار عمومی است که ماموریت این شبکه، در جریان ‌سازی موثر بر نخبگان و کنشگران جامعه ایرانی را محقق کرده است.

این مجموعه برنامه که در قالب ساختارهای نوین طراحی و تولید شده، در هر قسمت و در گفت و گو با دکتر علیرضا داودی کارشناس مسائل رسانه و متخصص علوم شناختی، با رویکردی تخصصی و تحلیلی و با مصداق‌های عینی به افشای تکنیک‌ های رسانه‌ های بیگانه و معاند در جهت تخریب ذهن مرم ایران می پردازد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس