در رابطه با فیلترینگ دائمی واتس آپ و ایسنتاگرام از ناحیه ی نهاد های حکمرانی فضای مجازی چه زمزمه هایی به گوش می رسد؟ این روز ها تمام تکیه ی مسئولین بر تقویت زیرساخت های داخلی است و در رابطه با فیلترینگ دائمی تصمیمی ابلاغ نشده است ...

این روز ها صحبت از فیلترینگ دائمی واتس آپ و ایسنتاگرام و مضرات و منفعت های آن نقل مجالس است …

اما از ناحیه ی نهاد های حکمرانی فضای مجازی چه زمزمه هایی به گوش می رسد؟!؟!

در جلسه ی اخیر شورای عالی فضای مجازی که با حضور سران قوا و به ریاست حجت الاسلام رئیسی در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱۹ برگزار شد تنها تکیه بر تقویت توان داخلی و توسعه ی خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال بر روی شبکه ی ملی مد نظر حضار جلسه بود . اما نسبت به فیلترینگ دائمی این دو پلتفرم دستور رسمی ابلاغ نشد .

همچنین در نشست خبری سخنگوی دولت در همین روز بهادری جهرمی اذعان کرد : باید تدابیری اندیشیده شود و مدیران آن ها (واتس آپ و اینستاگرام) خود را به قواعد حقوقی ملزم کنند . همچنین تاکید کرد که رویکرد دولت تلاش برای تقویت کسب و کار های دیجیتال می باشد .

پیش از این نیز در تاریخ ششم مهر ماه ۱۴۰۱ وزیر ارتباطات در حاشیه ی جلسه ی هیات دولت گفته بود : محدودیت های اعمال شده با دستور مراجع ذی صلاح بوده و رفع آن نیز منوط به دستور ایشان است . همچنین تاکید کرد که تلاش دولت در راستای تقویت و رفع مشکلات کسب و کار های دیجیتال است .

در این میان برخی خبرگزاری ها با نشر آمار های بی اساس و مصادره به مطلوب سکوت موقت مسئولین ؛ آتش بیار معرکه شده اند و خواسته هایی نه چندان خیر خواهانه را مطرح می کنند .

  • نویسنده : فمپ
  • منبع خبر : فمپ