مهدی‌داوری مدیر پیام‌رسان ایرانی بیسفون پلاس درباره تصمیم مرکز ملی فضای مجازی برای حذف پنج پیام‌رسان از گردونه حمایت اظهار داشت که ارزیابی این مرکز از لحاظ پارامترهای فنی ضعف جدی دارد. سال گذشته سندی با عنوان “سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی” برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب […]

مهدی‌داوری مدیر پیام‌رسان ایرانی بیسفون پلاس درباره تصمیم مرکز ملی فضای مجازی برای حذف پنج پیام‌رسان از گردونه حمایت اظهار داشت که ارزیابی این مرکز از لحاظ پارامترهای فنی ضعف جدی دارد.

سال گذشته سندی با عنوان “سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی” برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید. از زمستان پارسال و با داغ‌تر شدن بحث فیلترینگ شبکه‌ی پیام‌رسان خارجی تلگرام، موضوع تقویت ابزارهای داخلی اهمیت بیشتری پیدا کرد و با اجرای قانون مسدودسازی تلگرام، هفت پیام‌رسان داخلی (سروش، گپ، آی‌گپ، بله، ایتا، بیسفون پلاس و ویسپی) توسط مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شدند تا مورد حمایت دستگاه‌های مسئول قرار گیرند.

مرکز ملی فضای مجازی به تازگی اعلام کرد پنج پیام‌رسان داخلی از گردونه حمایت حذف می‌شوند و از این پس و در دور جدید حمایت‌ها، دو پیام‌رسان گپ و سروش که به عنوان ابزارهای برتر انتخاب شدند، مورد حمایت قرار می‌گیرند و از بقیه آنها از جمله بیسفون پلاس حمایتی صورت نخواهد گرفت.

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از نظر فنی ضعف جدی دارد

مهدی داوری مدیرعامل پیام‌رسان “بیسفون پلاس” در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این رابطه اظهار داشت: اصل چنین تصمیمی خوب است اما به شرط این که این کار با یک ارزیابی کاملاً فنی با کمک افراد خبره و به همراه شاخص‌های فنی انجام می‌شد. در مورد چنین موضوعی که بحث تکنولوژی و پیشرفته‌ای است، با دو-سه ساعت صحبت کردن و خوداظهاری برخی از افراد نمی‌توان نظر داد و تصمیم گرفت و افراد فنی باید در ارتباط با کدهایی که زده شده، سرورها، ظرفیت و غیره اظهار‌نظر کنند. به نظر من از لحاظ پارامترهای فنی این گزارش ضعف جدی دارد.

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از نظر فنی ضعف جدی دارد/ بیسفون پلاس حامی و رسانه جدی برای تبلیغات نداشت

مدیرعامل پیام‌رسان “بیسفون پلاس” درباره اینکه آیا از پارامتر‌های مرکز ملی فضای مجازی برای این تصمیم‌گیری اطلاع دارد، گفت: متاسفانه این پارامترها را اعلام نکرده‌اند و این جزو مطالبات ما بوده است.

وی در خصوص اینکه پیام‌رسان بیسفون پلاس چگونه مورد ارزیابی قرار گرفته است، اظهار داشت: از مرکز ملی فضای مجازی دو-سه نفر آمدند و چند ساعت در مجموعه‌ی ما حضور داشتند؛ آنها در این چند ساعت فقط اظهارات ما را گوش دادند.

داوری در پاسخ به این سؤال که اگر خودتان بخواهید به پیام‌رسان‌تان رتبه دهید، بیسفون پلاس در بین این 7 پیام‌رسان چندم است؛ گفت: قطعاً هیچ ماست‌بندی نمی‌گوید ماست من ترش است اما من فکر می‌کنم بیسفون پلاس جزو دو-سه پیام‌رسان اول باشد.

بیسفون پلاس محدودیتی برای ظرفیت ندارد

مدیرعامل “بیسفون پلاس” در رابطه با اینکه این پیام‌رسان در حال حاضر چه میزان ظرفیت دارد، اظهار داشت: از لحاظ تکنولوژیک و نرم‌افزاری، ظرفیت‌ ما به هر میزانی، قابل مقیاس‌پذیری و توسعه است اما از نظر سخت‌افزار به همان میزانی که مشتری استفاده می‌کند، باید سخت‌افزار اضافه شود.

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از نظر فنی ضعف جدی دارد/ بیسفون پلاس حامی و رسانه جدی برای تبلیغات نداشت

وی درباره علل استقبال کم مردم از پیام‌رسان “بیسفون پلاس” گفت: به هرحال فضایی که در رسانه‌ها در خصوص پیامرسان‌های داخلی و به خصوص بیسفون مطرح است، خیلی می‌تواند تاثیر داشته باشد؛ ضمن اینکه ما مانند سایرین حامی جدی و رسانه‌ای هم نداشتیم و به همین نتوانستیم خیلی تبلیغات کنیم.

داوری در خصوص اینکه آیا در دوم ارزیابی، بیسفون پلاس می‌تواند بین دو پیام‌رسان برتر قرار گیرد، اظهار داشت:ما سعی خود را می‌کنیم که بتوانیم برتر شویم و یا با اقدامات دیگر این موضوع را جبران کنیم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان