دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: از دی ماه گذشته تاکنون از طریق پلتفرم های جهانی، ۱۰۰ بحران ملی و منطقه ای مدیریت شده بر علیه ایران در فضای مجازی فضاسازی شده است. ابولحسن فیروزآبادی امروز در نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج در لانه جاسوسی گفت: ما پیشنهادات شبکه ملی را مطرح کردیم البته […]

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: از دی ماه گذشته تاکنون از طریق پلتفرم های جهانی، ۱۰۰ بحران ملی و منطقه ای مدیریت شده بر علیه ایران در فضای مجازی فضاسازی شده است.

ابولحسن فیروزآبادی امروز در نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج در لانه جاسوسی گفت: ما پیشنهادات شبکه ملی را مطرح کردیم البته شبکه ملی به معنی جداسازی و منصرف شدن از جهان نیست ما از این طریق می توانیم در این شبکه، مرزهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … را طراحی کنیم.

وی گفت: برداشت مسئولان و برخی افراد از تهدیدهای فضای مجازی همسطح نیست. بنابراین ما باید تصمیماتی بگیریم که متناسب با این دید باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: ما مواجه با این حقیقت هستیم که برخی از دشمنان ما با پلتفرم های حاضر در جهان روابط ویژه ای دارند. به طور مثال در اولین سفر ترامپ به عربستان، مرکز اعتدال افتتاح شد که در این مرکز پلتفرم هایی مانند فیسبوک و توئیتر در کمتر ۱۰ ثانیه هر مطلبی که به زبان عربی باشد و بدنبال گسترش افراط باشد آن را به این مرکز منتقل می کند.

فیروزآبادی عنوان کرد: مشابه این موضوع اطلاعاتی است که بر علیه ایران به گروههای سلطنت طلب نیز داده می‌شود.

وی تصریح کرد: نوع فضاسازی در حوادث دی ماه و مردادماه نشان دهنده یک انسجام و مرکز فرماندهی بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: همچنین برخی افراد بدنبال سیاسی کردن فضای اینستاگرام هستندو ما شاهد ایجاد بحران هایی مانند بحران آب، دراویش، ورود دختران به ورزشگاه، کامیونداران، چهارشنبه های سفید هستیم.

فیروزآبادی عنوان کرد: از دی ماه گذشته تاکنون از طریق پلتفرم های جهانی، ۱۰۰ بحران ملی و منطقه ای مدیریت شده بر علیه ایران فضاسازی شده است.

وی افزود: تولید محتوا، باند فحاشی و ایجاد تفاوت میان این نظام و نظام شاه فعالیت هایی است که در فضای مجازی بر علیه ایران شکل گرفته است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در فتنه ۸۸ مشخص شد که توئیتر در موضوع مداخله داشته، همچنین توئیتر در انتخابات اخیر آمریکا نقش داشته و ربات های متعددی را در اختیار دو جناح قرار داده است.

فیروزآبادی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل اینکه روش های سنتی آگاهی رسانی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد ما در زمینه فضای مجازی و استفاده از این فضا عقب هستیم.

وی گفت: ما در کشور، تلگرام و توئیتر را بستیم و اگر لازم باشد عده ای منتخب در آن فعالیت خواهند داشت و مابقی افراد در پلتفرم های ملی حضور خواهند داشت که بتوانند از این طریق آگاهی رسانی کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: اگر حواسمان نباشد طی چند سال آینده ۵۰ درصد اقتصاد ما بر روی پلتفرم های خارجی خواهد بود.

فیروزآبادی اظهار داشت: یک توفان در راه است که ممکن است میلیون ها نفر بیکار شوند چرا که ممکن است فعالیت های اقتصادی در فضای مجازی شکل گیرد که مشخص نیست صاحبان آنها چه کسانی هستند.

وی گفت: مدل های اقتصادی مانند اسنپ، مواردی هستند که در آنها حقوق کارمندی وجود ندارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر