سازمان نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا اعلام کرد فیس‌بوک را ۱۰ میلیون یورو (۱۱.۴ میلیون دلار) به دلیل جمع‌آوری و افشای غیرقانونی اطلاعات کاربران برای اهداف تجاری، جریمه کرده است.  به نقل از اسپوتنیک، سازمان نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا (AGCM) روز جمعه اعلام کرد غول فناوری آمریکا، فیس‌بوک را ۱۰ […]

سازمان نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا اعلام کرد فیس‌بوک را ۱۰ میلیون یورو (۱۱.۴ میلیون دلار) به دلیل جمع‌آوری و افشای غیرقانونی اطلاعات کاربران برای اهداف تجاری، جریمه کرده است.

 به نقل از اسپوتنیک، سازمان نظارت بر بازار و رقابت در ایتالیا (AGCM) روز جمعه اعلام کرد غول فناوری آمریکا، فیس‌بوک را ۱۰ میلیون یورو (۱۱.۴ میلیون دلار) به دلیل درز غیرقانونی اطلاعات کاربران برای اهداف تجاری، جریمه کرده است.

یک مقام مسئول این سازمان گفت: فیس‌بوک از سیاست‌های “تهاجمی” در ارتباط با کاربران ثبت شده خود استفاده کرده است. این شرکت اطلاعات شخصی کاربران را بدون موافقت مستقیم آن‌ها و به صورت خودکار برای اشخاص دیگر فرستاده است.

در ماه‌های اخیر فیس‌بوک به دلیل رسوایی نقض حریم خصوصی در مرکز توجه بین‌المللی بوده است. در ماه مارس این شبکه اجتماعی پس از آن که مشخص شد اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر را از طریق یک برنامه مخصوص بدون آگاهی کاربران در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار داده است، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. گفته می‌شد از این اطلاعات برای تبلیغات انتخاباتی استفاده شد.

اویل این هفته نیز کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش پارلمان انگلیس (DCMS) اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد مدیران فیس‌بوک از جمله مارک زاکربرگ، بنیانگذار و میرعامل آن دسترسی به داده های کاربران را برای یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن فراهم کرده بودند. 

فیس‌بوک اتهامات در ارتباط با فروش اطلاعات کاربران خود را رد می‌کند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان