معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در برخورد با پیام رسان ها نگاه ایجابی باشد نه سلبی، اما متاسفانه تاکنون همانند برخورد با ماهواره نگاه ها به این صورت نبوده است. محمد سلطانی فر روز یکشنبه در نشست تخصصی بررسی طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی گفت: سکوت […]

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در برخورد با پیام رسان ها نگاه ایجابی باشد نه سلبی، اما متاسفانه تاکنون همانند برخورد با ماهواره نگاه ها به این صورت نبوده است.

محمد سلطانی فر روز یکشنبه در نشست تخصصی بررسی طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی گفت: سکوت ما و نپرداختن به موضوعات در این زمینه ممکن است بعدها باعث پشیمانی شود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این طرح ابتدا به ساکن برای صیانت از حقوق شهروندی ، امنیت ملی و حریم خصوصی نهاده شده است اما زوایای نگاه به این قضیه و نوع دید بسیار مهم است.
سلطانی فر گفت: با محدود کردن کامل یک زمینه یا حوزه و موضوع گاهی قصد داریم این قضیه محقق شود، دنیا هم از این قضیه نگران است اما نوع برخورد دنیا هم شامل نگاه های صمیمی یا ایجابی به این امر است.
وی افزود: باید در برخورد با پیام رسان ها نگاه ایجابی باشد نه سلبی، اما متاسفانه تاکنون همانند برخورد با ماهواره نگاه ها به این صورت نبوده، اما در حال حاضر باید قانونی ایجاد کنیم که بعد از مدتی مورد مضحکه قرار نگیرد و حتی لعو شود.
معاون وزیر ارشاد گفت: قانون ساماندهی پیام رسان های اجتماعی به حدود بیشتر توجه دارد تا حقوق، بند بند این قانون را باید به چالش بکشیم، باید همه کمک کنند نگاه ها ایجابی شود.
سلطانی فر افزود: آنچه در حال اتفاق است وظیفه ما را گوشزد می کند که اعلام کنیم به عنوان کارشناسان حوزه رسانه آمادگی دادن هرگونه مشورت در این حوزه را داریم قبل از اینکه این طرح بخواهد به امضا برسد.
وی گفت: خیلی از اینگونه طرح ها را قبل از مشورت با کارشناسان امضا می کنند و بعد از واکنش ها امضاها پس گرفته می شود و نمی خواهیم در مورد این طرح نیز چنین اتفاقی بیفتد.
معاون وزیر ادامه داد: ما نسبت به آنچه به آینده جوانان و فضای مجازی ما اتفاق می افتد بی تفاوت نخواهیم بود، هر نامی روی این بحث نهاده شود حتی طرح و لایحه از حساسیت ما کم نمی کند.
سلطانی فر افزود: باید به این نکته هم تاکید کنیم که در تغییر و تصویب این طرح هرگز با نگاه جناحی برخورد نکنیم بلکه برخوردها باید کاملا باید فراجناحی و براسا منافع ملی بوده و مساله حقوق بیشتر باید در این قضیه مدنظر باشد.
وی تاکیدکرد: اجازه ندهیم اتفاقاتی خارج از ساختار تکنیکی و فنی و ساختاری اتفاق بیفتد که قوانین ما را خدشه دار کند.
طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی که در 4 فصل و 32 ماده شرایط متقاضیان و تایید فعالیت ها، صیانت از حریم داده ها، حمایت ها و مجازات ها را در برمی گیرد، ٢٨ آبان ماه با امضای 95 نماینده تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد.
بررسی اولویت این طرح یکشنبه هفته گذشته رای نیاورد و بنا شده که کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی های بیشتری در این طرح انجام دهد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا