معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور گفت: حضور ناآگاهانه در فضای مجازی و بویژه شبکه‌های اجتماعی زنگ خطر اشاعه آسیب‌های مجازی و اجتماعی را به صدا درخواهد آورد. سعید مهدیون، معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور، روز گذشته، ۱۸ آذرماه در جلسه شورای مدیران حوزه ICT استان اردبیل بیان کرد: هدایت صحیح در […]

معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور گفت: حضور ناآگاهانه در فضای مجازی و بویژه شبکه‌های اجتماعی زنگ خطر اشاعه آسیب‌های مجازی و اجتماعی را به صدا درخواهد آورد.

سعید مهدیون، معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور، روز گذشته، ۱۸ آذرماه در جلسه شورای مدیران حوزه ICT استان اردبیل بیان کرد: هدایت صحیح در فضای مجازی از جمله مهمترین نیازمندی‌های این عرصه بوده و چنانچه در مباحث آموزشی و فرهنگی کم‌کاری شود، نمی‌توانیم به اهداف مدنظر در مصون ساختن جامعه از آسیب‌های محتمل بستر مجازی و استفاده صحیح از آن موثر واقع شویم.
وی افزود: ایجاد شبکه ملی اطلاعات در حفظ حریم حاکمیتی کشور ضروری بوده و غفلت از راه‌اندازی بستر‌های لازم ممکن است باعث ورود آسیب‌های جدی به بدنه جامعه و سست شدن بنیان خانواده‌ها شود.
معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور تصریح کرد: در تمامی استان‌های کشور توسعه مفاهیم آموزشی در بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی مورد تاکید بوده و تحقق این موضوع نیازمند مشارکت مسئولان استانی خواهد بود.
مهدیون با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های موجود در جامعه نشأت گرفته از شبکه‌های اجتماعی است، اضافه کرد: عدم اشاعه آسیب‌های مجازی با مدیریت صحیح این فضا میسر شده و در این راستا عزم عمومی تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی را نیازمندیم.
وی یادآور شد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازوان اصلی توسعه تمامی کشور‌ها محسوب می‌شود و اکثر کشور‌های متمدن که در عرصه‌های مختلف دارای حرف‌هایی برای گفتن هستند، دارای زیرساخت‌های مجازی ایده‌آلی می‌باشند.

  • منبع خبر : سایت قطره