مدیر پیام‌رسان «ایتا» گفت: باید ییام‌رسان‌ها، امنیت و فضای مناسب را برای حضور خانواده‌ها فراهم کنند. محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان «ایتا» با حضور در پایگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون و مرکز فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن بازدید از این مجموعه، برنامه‌های پیش رو و چشم‌اندازها و دغدغه‌های ایتا را تشریح کرد. […]

مدیر پیام‌رسان «ایتا» گفت: باید ییام‌رسان‌ها، امنیت و فضای مناسب را برای حضور خانواده‌ها فراهم کنند.

محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان «ایتا» با حضور در پایگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی راسخون و مرکز فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن بازدید از این مجموعه، برنامه‌های پیش رو و چشم‌اندازها و دغدغه‌های ایتا را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت «اندیشه یاوران تمدن امروز» در این بازدید عنوان کرد: متأسفانه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به لجن‌زاری تبدیل‌ شده‌اند که خیلی‌ها حاضر نیستند این فضا را در اختیار خانواده‌های خود قرار دهند. سال گذشته در جلسه‌ای به برخی مسئولان گفتیم اینستاگرام را ببندید؟ گفتند می‌خواهیم تلگرام را ببندیم! گفتم این کار را نکنید، اول اینستاگرام را ببندید، هنوز بزرگ نشده می‌شود جلوی عمومی‌تر شدن آن و ورود به زندگی  مردم را گرفت، فیس‌بوک و توییتر در ایران فیلتر است و فقط مخاطب تخصصی دارد، اما اینستاگرام به دلیل در دسترس بودن روی سبک زندگی مردم تأثیر می‌گذارد و این خطرناک است.

مدیر ایتا تصریح کرد: در فضای مجازی باید انقلابی صورت بگیرد، برخی مدیران شناختی از این فضا ندارند. ما در ایتا وام حمایت از پیام‌رسان‌ها را به دلیل بهره هشت درصدی نگرفتیم و این جریان را قبول نداشتیم، حمایتی هم که اعلام می‌کنند واقعی نیست اما واقعاً دنبال این هستیم که حمایت از دو پیام‌رسانی که اعلام‌شده عملیاتی شود، چون برداشت ما این است که اینها به‌مرور دارند پیام‌رسان داخلی را از دور خارج می‌کنند.

حکومت فضای مجازی ما دست بیگانه است

غفاری در خصوص مدیریت فضای مجازی توسط سرویس‌های خارجی عنوان کرد: الان حکومت فضای مجازی ما دست بیگانه است. تلگرام برخلاف فیس‌بوک، اینستاگرام، گوگل و خیلی‌ها هیچ درآمدی ندارد، واقعاً این مجموعه چطور دارد ارتزاق می‌کند؟ قطعاً جز با فروش اطلاعات نیست. اما بعضی مدیران ما متأسفانه اینها را نمی‌فهمند یا اهمیت نمی‌دهند.

غفاری با توجه به اینکه لازم است یک پیام‌رسان، امنیت و فضای مناسب برای حضور خانواده‌ها را فراهم کند، عنوان کرد: در پیام‌رسان ایتا فضای فرهنگی حاکم است، به‌دنبال آرامش خاطر خانواده‌ها هستیم هرچند در محتوای کانال‌ها دخالت نداریم اما به جد جلو ترویج پورنو، خشونت و کودک‌آزاری را می‌گیریم.

راسخون یکی از بزرگ‌ترین موقوفه‌های فضای مجازی کشور است

وی در خصوص ضعف‌های اطلاع‌رسانی در ایران خصوصاً در موضوع وقف عنوان کرد: فضای مجازی بستر مناسبی است تا مردم از خدمات ارزشمند در این حوزه مطلع شوند، خیلی از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های مطرح دنیا بر اساس مفهومی که در دین اسلام به  آن وقف می‌گوییم، اداره می‌شوند. این نگاه می‌تواند در فضای مجازی تأثیر بیشتری در گسترش امور عام‌المنفعه و خیریه داشته باشد.

فرهنگ اگر مبتنی بر اقتصاد نباشد نمی‌تواند موفق باشد

سردبیر راسخون عنوان کرد: اکثر کسانی که کار فرهنگی می‌کنند به اقتصاد فرهنگ بی‌توجه‌اند و این برایشان ایجاد مشکلاتی کرده است، خیلی از سایت‌ها و مجموعه‌هایی که خوب ظاهر شدند به خاطر مشکلات اقتصادی امروز مجبور شدند کارشان را رها کنند.

حجت‌الاسلام افروغ در خصوص فرهنگ‌سازی وقف فضای مجازی یادآور شد: باید سعی کنیم خیرین تشویق به وقف برای کار در فضای مجازی بشوند، مثلاً در وقف ترویج قرآن، نشر معارف اهل‌بیت سلام اله علیهم، مباحث اجتماعی و فرهنگی و… به‌عنوان مثال: مسئله فقط وقف ترویج مصحف فیزیکی قرآن نیست. بلکه ترویج مجازی  آموزش، الحان، مفاهیم قرآن و فرهنگ قرآنی را هم شامل می‌شود.

هشتک‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته مزیت خوبی در ایتا است

در این جلسه حجت‌الاسلام محمدحسین امین معاون محتوا و مسئول تحریریه راسخون با اشاره به امکانات و مزایای پیام‌رسان ایتا نسبت به دیگر پیام رسان‌های داخلی، شبیه بودن محیط ایتا به تلگرام و امکان مشاهده هشتک‌های داغ کاربران در ۲۴ ساعت گذشته، امکان تب‌بندی و سرعت ارسال و دریافت اطلاعات را از مهم‌ترین مزایای این پیام‌رسان برشمرد.

همچنین در زمینه تعامل محتوایی و نرم‌افزاری با ایتا و زیر مجموعه‌ها این پیام‌رسان، مذاکراتی صورت گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری آنا