رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: بیشترین آسیبی که شهروندان در فضای مجازی می‌بینند به‌دلیل عدم آگاهی کامل از تنظیمات امنیتی شبکه‌هاست.  تورج کاظمی با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های مجازی، گفت: صفحات شبکه‌های اجتماعی تنظیمات خاصی دارد که از هک‌شدن توسط کلاهبرداران جلوگیری می‌کند؛ برای مثال رمز دو مرحله‌ای برای صفحه امنیتی اینستاگرام در دسترس کاربران […]

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: بیشترین آسیبی که شهروندان در فضای مجازی می‌بینند به‌دلیل عدم آگاهی کامل از تنظیمات امنیتی شبکه‌هاست.

 تورج کاظمی با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های مجازی، گفت: صفحات شبکه‌های اجتماعی تنظیمات خاصی دارد که از هک‌شدن توسط کلاهبرداران جلوگیری می‌کند؛ برای مثال رمز دو مرحله‌ای برای صفحه امنیتی اینستاگرام در دسترس کاربران است و اگر رمز ورودشان را دو مرحله‌ای کنند مورد هک مجرمان قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: قبل از این‌که کاربران به شبکه‌هایی نظیر اینستاگرام رجوع کنند، ابتدا باید دانش خود را بالا ببرند؛ اشکال کار اکثر کاربران، فقدان علم و دانش کافی از شبکه‌های اجتماعی است در حالی‌که ایجاد صفحات مجازی نیازمند یک‌سری اطلاعات است.

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات پایتخت تصریح کرد: بیشترین آسیبی که به کاربران و شهرواندن در این حوزه وارد می‌شود به این دلیل است که به شبکه‌های اجتماعی مسلط نیستند و تنظیمات امنیتی را برای ارتقای امنیت خود نمی‌دانند، از این رو مورد تعدی قرار می‌گیرند که در نهایت منجر به شکایت می‌شود.

کاظمی با بیان این‌که همه حوزه‌های فضای مجازی نیازمند آموزش مقدماتی است، ادامه داد: از طرفی صدها یا هزاران صفحه برای بالا بردن اطلاعات در این زمینه وجود دارد که کاربران می‌توانند این اطلاعات را به دست بیاورند.

وی در پایان تصریح کرد: نفوذ مجرمان به صفحات اجتماعی منجر به این می‌شود که فرد هک‌کننده به همه مخاطبان آن فرد پیام داده و اقدام به کلاهبرداری خواهد کرد؛ برای مثال هکر، خود را به عنوان فرد صاحب پیج معرفی و به مخاطبان شماره کارت می‌دهد و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری آنا