تازه‌ترین حفره شناسایی‌شده در رابط کاربری شبکه اجتماعی فیس‌بوک، موجب افشای عکس‌های خصوصی ۶.۸ میلیون کاربر آن شد. نقص فیس بوک باعث شده تا عکس های خصوصی ۶.۸ میلیون کاربر حتی در دسترس برنامه های ثالث نیز قرار بگیرند. فیس بوک با عذرخواهی از کاربران مشکل یادشده را برطرف کرده است. نکته جالب اینکه علیرغم […]

تازه‌ترین حفره شناسایی‌شده در رابط کاربری شبکه اجتماعی فیس‌بوک، موجب افشای عکس‌های خصوصی ۶.۸ میلیون کاربر آن شد.

نقص فیس بوک باعث شده تا عکس های خصوصی ۶.۸ میلیون کاربر حتی در دسترس برنامه های ثالث نیز قرار بگیرند.

فیس بوک با عذرخواهی از کاربران مشکل یادشده را برطرف کرده است. نکته جالب اینکه علیرغم برطرف شدن مشکل یادشده برخی از برنامه های ثالث متصل به فیس بوک کماکان به عکس های یادشده از تاریخ 13 تا 25 سپتامبر دسترسی داشته اند.

بر اساس اعلام فیس بوک حدود 1500 اپلیکیشن که توسط 876 توسعه دهنده ابداع شده اند به علت وقوع این مشکل توانسته اند به عکس های خصوصی کاربران دسترسی یابند. بنابراین نقض گسترده حریم شخصی کاربران فیس بوک به همین علت مجددا اتفاق افتاده است.

در بیانیه عذرخواهی فیس بوک در این زمینه به جزئیات فنی مربوط به این مشکل اشاره ای نشده است. اما این شرکت تصریح کرده که در حال همکاری با توسعه دهندگان به منظور پاک کردن عکس های خصوصی کاربران است. فیس بوک برای کاربرانی که عکس های خصوصی آنها به همین علت افشا شده نیز پیام های هشداری ارسال کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس