بررسی‌ها نشان می‌دهد که مذاکرات بین مسئولان وزارت ارتباطات با مدیرعامل تلگرام محرمانه بوده ولی پنهانی نبوده؛ البته به نتیجه هم نرسیده است. پیدا کردن خبر تاییده شده از مذاکرات محرمانه مسئولان وزارت ارتباطات با «پاول دورف» مدیرعامل تلگرام کار ساده‌ای نیست. موضوعی که در آن زمان – که می‌گویند سال 94 بوده – در […]

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مذاکرات بین مسئولان وزارت ارتباطات با مدیرعامل تلگرام محرمانه بوده ولی پنهانی نبوده؛ البته به نتیجه هم نرسیده است.

پیدا کردن خبر تاییده شده از مذاکرات محرمانه مسئولان وزارت ارتباطات با «پاول دورف» مدیرعامل تلگرام کار ساده‌ای نیست. موضوعی که در آن زمان – که می‌گویند سال 94 بوده – در حد شایعه‌ای مطرح شد و هیچ یک از مسئولان به صورت شفاف و رسمی به آن نپرداختند؛ جز اینکه آذری جهرمی همان موقع‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “اگر بخواهیم مذاکره‌ای با هر سرویس‌دهنده بین‌المللی برای حضور در ایران داشته باشیم، مذاکره‌ای غیرتمندانه خواهیم داشت.”چرا مذاکرات ایران با مدیرعامل تلگرام به صورت پنهانی انجام شد؟البته اشاره وی در این پُست به مذاکراتی است که هیچ‌وقت جزییات آن مطرح نشد. با این حال چندی پیش تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده 236 بر این موضوع شده بودند.این ماده آیین نامه می‌گوید: هرگاه حداقل 10 ‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.نمایندگان خواستار اعمال این ماده می‌خواستند بدانند چرا مذاکرات ایران با مدیرعامل تلگرام به صورت پنهانی انجام شده و چه قول و قرارهایی گذاشته شده است. 

اخذ مستندات درباره مذاکرات مسئولان وزارت ارتباطات با «پاول دورف» رمضانعلی سبحانی‌فر  به عنوان رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس مسئول رسیدگی به این موضوع شد. وی گفت: این موضوع بررسی و مستندات آن از دستگاه‌های مربوطه گرفته شد؛ نتیجه بررسی‌ها آن شد که این موضوع محرمانه بوده ولی پنهانی نبوده؛ همان مذاکرات هم به دلایل مختلفی به نتیجه نرسید. سبحانی‌فر درباره دلایل به نتیجه نرسیدن این موضوع توضیح بیشتری نداد ولی اضافه کرد: تعدادی از نمایندگان خواسته بودند درباره مذاکراتی پنهانی که بین مسئولان تلگرام و مدیران وزارت ارتباطات در سال 94 شده بود بدانند. عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ادامه داد: نهایتا ما در گزارش خود به کمیسیون اعلام کردیم مذاکرات محرمانه بوده ولی پنهانی نبوده است و به نتیجه هم نرسیده است. تشریح این گزارش دیروز (یکشنبه، 25 آذر) در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار داشت.   مسئولین امنیتی، اطلاعاتی و قضایی مطلع بودند یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره این جلسه گفت: پس از ارائه گزارش‌ها و مباحث مطرح شده هیچ تخلفی در انجام مذاکرات برای کمیسیون محرز نشد و این مسئله پس از بررسی کمیسیون رد شد. سیدجواد حسینی کیا  گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی مشخص شد که مذاکرات با مدیران تلگرام با اطلاع به مسئولین امنیتی، اطلاعاتی و قضایی بوده و از سوی وزارت ارتباطات تخلفی صورت نگرفته است. بر اساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون حداکثر ظرف مدت 10 ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

  • منبع خبر : خزر آنلاین