پزوهشگر فضای مجازی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با بهره گیری از یک جنگ شناختی هیبریدی به دنبال تغییر آرمانها، سبک زندگی و با نفوذ جریانی دنبال تصمیم سازی‌های غلط برای مسئولان هستند. با این که سالهای زیاد از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما دشمنان ایران  و اسلام همواره در تلاش هتند تا بلکه بتوانند […]

پزوهشگر فضای مجازی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با بهره گیری از یک جنگ شناختی هیبریدی به دنبال تغییر آرمانها، سبک زندگی و با نفوذ جریانی دنبال تصمیم سازی‌های غلط برای مسئولان هستند.

با این که سالهای زیاد از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما دشمنان ایران  و اسلام همواره در تلاش هتند تا بلکه بتوانند این روند را گمراه کنند از همین رو دست به راه های مختلفی زده اند، می زنند و خواهند زد. امروز فضای مجازی یا همان دهکده جهانی بستری را به وجود آورده تا دشمن راحت ها به خانه های ما نفوذ کند و سبک زندیگ ما را تغییر دهد از همین رو با آل داوود پژوهشگر فضای مجازی به گفتگو نشستیم که در زیر شاهد آن خواهید بود.   سید علیرضا آل داود در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه عرصه تقابل ما و دشمنان در عصر کنونی و با ابزار‌های رسانه‌ای باورها، انگاره‌ها و مسائل مرتبط با هویت ملی است، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی با انواع و اقسام برنامه‌ها سعی در زمین گیر کردن و براندازی انقلاب داشته اند که با هوشیاری و بیداری مردم این توطئه‌ها هر بار خنثی شده است.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان با استفاده از جنگ شناختی هیبریدی دنبال براندازی انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: در این جنگ شناختی دشمنان با موضوعاتی نظیر متقاعد سازی شناختی، تاب آوری شناختی، مدل سازی شناختی و تصمیم گیری شناختی اهدافشان را دنبال می‌کنند.     تصویرسازی غلط روش دشمن انقلاب است
این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به روش‌های دشمن در جنگ شناختی افزود: تصویر سازی غلط و بمباران اطلاعاتی از روش‌های دشمنان بر ضد انقلاب اسلامی در این نوع از جنگ است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از رسانه‌ها و ابزار‌های هوشمند برای پیشبرد این جنگ شناختی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: مهمترین عامل در جنگ شناختی جمع آوری BIGDATA توسط ابزار‌های هوشمند و سرویس‌ها و خدمات مرتبط با آن از کشور‌های هدف و تحلیل این داده‌ها برای طراحی عملیات‌های تروریستی رسانه ای، سایبری-حقیقی با موضوعات مختلف مانند اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … است.
آل داود با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور ما برای صیانت از داده‌ها هنوز قانون جامعی نداریم، تصریح کرد: امروز در کمال ناباوری شاهد هستیم BIGDATA کشور توسط تلگرام، اینستاگرام و… توسط دشمن‌ترین کشور‌ها نسبت به ما سرقت می‌شود و متاسفانه برخی افراد لیبرال، غربگرا و روشنفکرنما با طرح ادعا‌های پوچ که حتی در کشور‌های غربی مدعی آزادی بیان این ادعا‌ها منسوخ شده و با طرح کننده آن به شدت برخورد می‌شود، مانع قانون‌مند شدن این فضا در کشور می‌شوند.  

پاشیدن بذر بی اعتمادی در جامعه از اثرات فعالیت تلگرام و اینستاگرام در کشور است/لیبرال‌های فارسی زبان کاتولیک‌تر از پاپ در حوزه مدیریت فضای مجازی شده‌اند

لیبرال های فارسی زیان از رسانه حرف می زنند
این پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به اهمیت حفاظت از اطلاعات ملی در تمام دنیا افزود: لیبرال‌های فارسی زبان وطنی در خصوص مدیریت فضای مجازی و رسانه گاهی حرف‌هایی می‌زنند که انسان یاد این ضرب المثل کاتولیک‌تر از پاپ می‌افتد و این در حالیست که خانم آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان و خانم ترزامی نخست وزیر انگلیس طی سال‌های اخیر بار‌ها در سخنرانی‌ها و مصاحبه هایشان به اهمیت حفاظت از اطلاعات، لزوم ایجاد شبکه‌های اینترانت در کشور‌های خود، قانون گذاری جدید متناسب با شرایط روز در حوزه رسانه و فضای مجازی اشاره داشته اند.
آل داود افزود: بالا بردن شمشیر داموکلس قانون بالای سر گوگل، فیس بوک و … در اتحادیه اروپا طی سال‌های اخیر و پس از افشاگری‌های اسنودن شاهد مثال خوبی برای برای قانومند شدن این فضا در کشور ما است.   از قوانین ناکارآمد مجازی رنج می‌بریم
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور از قوانین قدیمی، ضعیف و ناکارآمد در حوزه فضای مجازی و رسانه رنج می‌بریم و متاسفانه آسیب‌های بسیاری مردم از این بی قانونی و رهاشدگی این فضا دیده اند، ادامه داد: مردم عزیز باید بدانند تلگرام طبق اعترافات صریح آقای سیف در ۲۹ فروردین ماه سالجاری در مجلس یکی از عوامل اصلی برهم خوردن اوضاع معیشتی اقتصادی در کشور است و این پیام رسان به بستر اصلی جنگ روانی-اقتصادی تبدیل شده است.
آل داود با اشاره به اینکه تلگرام و اینستاگرام به عنوان ماشین‌های جنگی بر ضد کشور ما در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: اطلاعات جمع آوری شده از ابزار‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل‌های آمریکایی اندروید، وین ۱۰، ios، پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی توسط اندیشکده‌هایی نظیر کارنگی که به طور تخصصی بر روی مدل شناختی ایران فعالیت می‌کنند، تجزیه و تحلیل شده و سپس با این اطلاعات دقیق برای عملیات‌های تروریستی سایبری بر ضد کشور ما تصمیم گیری می‌شود.  

مجرمان فتنه 88 به سمت قانونمند شدن فضای مجازی حرکت می کنند و جیغ بنقش می کشند

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه برخی مدافعان و مجریان فتنه ۸۸ تا کشور به سمت قانونمد شدن فضای مجازی و رسانه حرکت می‌کند جیغ بنفش می‌کشند و شبهات نادرست، غیر فنی و سیاسی را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: در خصوص فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام لیبرال‌ها شبه‌ای را مطرح می‌کنند که مسدود سازی این سرویس‌ها منجر به گرایش مردم به سمت فیلترشکن‌ها می‌شود که این یک شوخی است، چراکه تلگرام و اینستاگرام بیش از ۹۰ درصد محتوای مجرمانه و ضد فرهنگی-اجتماعی را در بستر خود دارند و حتی در بستر تلگرام فیلترشکن‌های داخلی نظیر سرویس mtproto proxy و instant view وجود دارد که این پیام رسان را تبدیل به یک فیلترشکن حرفه‌ای می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در جنگ شناختی بهترین و قویترین ابزار برای تاثیر شناختی نامطلوب بر روی افکار عمومی پاشیدن بذر بی اعتمادی در جامعه است، تصریح کرد: امروز پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی رها شده داخل کشور که توسط جریان نفوذ برای آن‌ها اتوبان کشی شده است، ماموریت اصلیشان همین پاشیدن بذر بی اعتمادی در سطح جامعه است که شاهد انواع و اقسام این آسیب‌ها هستیم و مردم بزرگترین گروهی هستند که در این فضا آسیب‌های جدی می‌بینند.
این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره اینکه مردم عزیز ما باید هوشیاری و بیداری خودشان را در برابر این جنگ شناختی هیبردی حفظ کنند، اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی جریان نفوذ داخلی هماهنگ با دشمن خارجی دنبال ضربه زدن به کشور و مردم است و با فشار‌های اقتصادی و معیشتی دنبال ایجاد نا امنی اجتماعی، آشوب و برهم زدن امنیت کشور است.  

نباید خیانت 88 فراموش شود
وی به سالگرد یوم الله ۹ دی نیز اشاره کرد و افزود: ما نباید خیانت‌ها و جنایت‌های جریان نفوذ در فتنه ۸۸ را فراموش کنیم و یادآوری آن فتنه صهیونیستی آمریکایی در ۹ دی هر سال می‌تواند کشور و مردم را در برابر فتنه‌های احتمالی آینده حفظ کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو