خصوصی سازی اینستاگرام را می‌توان یکی از روش‌های حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از هرگونه آسیب معرفی کرد. در این مقاله قصد داریم 8 روش خصوصی سازی اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. همانطور که شبکه های اجتماعی در حال گسترش هستند، فعال بودن در آن‌ها هم می‌تواند خطرناک باشد. شما حتی بیشتر فالوورهای خود […]

خصوصی سازی اینستاگرام را می‌توان یکی از روش‌های حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از هرگونه آسیب معرفی کرد. در این مقاله قصد داریم 8 روش خصوصی سازی اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

همانطور که شبکه های اجتماعی در حال گسترش هستند، فعال بودن در آن‌ها هم می‌تواند خطرناک باشد. شما حتی بیشتر فالوورهای خود را نمی‌شناسید، امکان دارد افرادی در کمین شما باشند؛ این مسائل در شبکه‌هایی همانند اینستاگرام به شدت ترسناک است.

در این مقاله قصد داریم روش های خصوصی سازی اینستاگرام را آموزش دهیم، با این تنظیمات از داشتن اینستاگرام لذت بیشتری خواهید برد.

1: ارتباط با پروفایل فیسبوک را قطع کنید

شخصی سازی اینستاگرام
شخصی سازی اینستاگرام

فعالیت متفاوت شما در فیسبوک و اینستاگرام را می‌توان یک شانس خوب دانست. شما در فیسبوک می‌توانید با دوستان و خانواده ارتباط داشته باشید، اما قطع ارتباط فیسبوک و اینستاگرام را می‌توان به عنوان اولین گام برای تجربه بهتر این شبکه اجتماعی عنوان کرد.

برای جدا کردن حساب فیسبوک از اینستاگرام وارد حساب کاربری خود شوید، بر روی نماد همبرگر گوشه سمت راست بالا ضربه زده و از بخش تنظیمات به پایین صفحه بروید تا حساب‌های مرتبط همانند فیسبوک را پیدا کرده و سپس UnLink را انتخاب کنید.

2: تبدیل حساب کاربری اینستاگرام به حالت خصوصی

شخصی سازی اینستاگرام
شخصی سازی اینستاگرام

یکی از کارهایی که می‌توانید برای رهایی از کاربران عظیم اینستاگرام انجام دهید، خصوصی سازی یوزر (Private Account) است؛ با این کار می‌توانید فالوورهای موردنظر خود را تایید کنید و آن‌ها با اجازه شما توانایی مشاهده پست‌ها را دارند.

برای خصوصی سازی حساب کاربری اینستاگرام وارد تنظیمات شده و گزینه Private Account را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که فالوورهای فعلی شما تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت، بنابراین ممکن است بخواهید لیست فالوورها را مجددا بررسی کنید تا نسبت به افرادی که پست‌های شما را مشاهده می‌کنند، اطمینان حاصل کنید.

3: انتخاب دوستان نزدیک و صمیمی

شخصی سازی اینستاگرام

شما فالوورهای زیادی با داشتن پروفایل های خصوصی نخواهید داشت؛ در حقیقت افراد زیادی برای دنبال کردن شما درخواست نمی‌دهند.

بهتر است یک لیست از دوستان صمیمی خود انتخاب کرده و بدون مزاحمت برای سایر افراد، می‌توانید استوری‌های (Story) خود را به اشتراک بگذارید. این ویژگی باعث داشتن لحظات شخصی بدون نگرانی از والدین یا مشاهده پست‌ها توسط افراد ناشناس می‌شود، البته هنوز یک نمایه عمومی دارید.

برای پیکربندی لیست بر روی گزینه دوستان نزدیک (Close Friends) موجود در منوی همبرگر پروفایل ضربه بزنید، در این بخش دوستان خود را حذف یا اضافه کنید؛ همچنین یک تبصره پیشنهادی از سوی اینستاگرام مبنی بر افزودن دوستان بر اساس میزان ارتباط آن‌ها با شما وجود دارد.

یک گزینه سبز برای شما قبل از انتشار استوری نمایش داده می‌شود، با انتخاب آن می‌توانید استوری را با کاربران موجود در لیست دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید. در صورتی که بخواهید یک شخص را از لیست حذف کنید، این کار برای شما عملی خواهد بود.

4: استوری‌های خود را کنترل کنید

شخصی سازی اینستاگرام
شخصی سازی اینستاگرام

گزینه‌های زیادی برای تعیین قوانین سخت‌تر برای کسانی که قصد مشاهده یا اشتراک‌گذاری استوری شما را دارند، وجود دارد؛ برای این کار باید به بخش تنظیمات استوری بروید. به منظور جلوگیری از مشاهده استوری توسط کاربران، کافی‌ست آن‌ها را از طریق گزینه اول اضافه کنید.

شما می‌توانید قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های خود را غیرفعال کنید. اگر شما دارای پروفایل عمومی هستید، حتی توانایی ممنوعیت پاسخ از افراد خاص یا همه را دارید.

5: وضعیت فعالیت خود را خاموش کنید

شخصی سازی اینستاگرام
شخصی سازی اینستاگرام

در برنامه اینستاگرام نیازی به نمایش آخرین وضعیت خود ندارید و بهتر است آن را خاموش کنید؛ برای این کار می‌توانید وارد تنظیمات و بخش وضعیت فعالیت شوید.

6: تنظیمات مربوط به بخش نظرات را تغییر دهید

شخصی سازی اینستاگرام
شخصی سازی اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر می‌تواند گاهی وقت‌ها همانند سایر شبکه های اجتماعی، منفی باشد. در صورتی که نمایه شما بیش از حد در معرض دید قرار گیرد، سعی کنید کنترل نظرات خود را تغییر دهید.

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا در رابطه با افرادی که می‌توانند درباره پست‌های شما نظر دهند، تصمیم‌گیری کنید. شما می‌توانید در بخش تنظیمات و به صورت دستی اقدام به مسدودسازی برخی از کلمات و عبارت‌های منفی کنید.

7: توقف ارسال خودکار پست

شخصی سازی اینستاگرام
شخصی سازی اینستاگرام

اینستاگرام به صورت پیش فرض تصاویر یا ویدیوهایی که شما در زبانه سمت راست پروفایل قرار داده‌اید، اضافه خواهد کرد؛ گاهی وقت‌ها این پست‌ها تصاویر یا هرزنامه‌هایی هستند که شما علاقه‌ای به آن‌ها ندارید. برای بررسی کردن این موارد قبل از آن که به پروفایل شما اضافه شوند، کافی‌ست گزینه افزودن به صورت خودکار در تنظیمات تصاویر و فایل‌های ویدیویی را غیرفعال کنید؛ شما حتی می‌توانید تصاویر برچسب‌شده موجود را هم حذف کنید.

8: محل زندگی خود را مخفی کنید

شخصی سازی اینستاگرام
شخصی سازی اینستاگرام

یکی از حساس‌ترین بخش‌های برنامه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام را می‌توان موقعیت مکانی دانست؛ بنابراین باید مانع اعلام موقعیت مکانی و حتی اعطای مجوز GPS به اینستاگرام شوید.

در دستگاه‌های آی او اس با ورود به تنظیمات و بخش حریم خصوصی (Privacy)، می‌توانید سرویس‌های موقعیت مکانی (Location Services) را غیرفعال کنید، همچنین در اسمارت فون های اندرویدی کافی‌ست به بخش تنظیمات، امنیت و موقعیت مکانی (Security & Location) وارد شوید و سپس دسترسی را لغو کنید.

نکته: برای اعطای مجوز موقت به برنامه‌های اندروید، بهتر است Bouncer را تجربه کنید؛ هنگامی که از یک برنامه خاص خارج شوید، تمام دسترسی‌ها به صورت خودکار لغو خواهند شد.

آیا اینستاگرام از شما جاسوسی می‌کند؟

با استفاده از اقدامات گفته‌شده می‌توانید لذت بیشتری از کار کردن با اینستاگرام تجربه کنید، اما هنوز هم ممکن است راه‌هایی برای جاسوسی از شما وجود داشته باشد. اگر شما باز هم احساس راحتی نمی‌کنید، بهتر است به طور کامل از این شبکه اجتماعی خارج شوید.

  • منبع خبر : گدگت نیوز