حضور جوانان مؤمن در عرصه فضای مجازی کم از حضور جوانان در دفاع مقدس نیست و دستاوردهای حضور مؤثر در این عرصه می‌تواند به پیروزی‌های بزرگ منجر شود. رسانه به‌عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای مبارزه در عصر حاضر، در تحولات اخیر جهان نقش‌آفرینی می‌کند، قدرت این ابزار به‌خصوص در حوزه فضای مجازی، به‌قدری است که […]

حضور جوانان مؤمن در عرصه فضای مجازی کم از حضور جوانان در دفاع مقدس نیست و دستاوردهای حضور مؤثر در این عرصه می‌تواند به پیروزی‌های بزرگ منجر شود.

رسانه به‌عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای مبارزه در عصر حاضر، در تحولات اخیر جهان نقش‌آفرینی می‌کند، قدرت این ابزار به‌خصوص در حوزه فضای مجازی، به‌قدری است که افرادی مدعی شده‌اند موفقیت‌ها و یا ناکامی‌های اجتماعی و سیاسی حاصل به‌کارگیری این ابزار است.  

مدت مدیدی است که شبکه‌های اجتماعی با تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی نقش گسترده‌ای در ایجاد تحولات و حتی تغییر در رویکردها و سیاست‌های ملت‌ها و دولت‌ها، ایفا می‌کند.

قدرت این ابزار، به‌قدری است که می‌تواند منجر به تغییر قوانین و یا حتی جابه‌جایی قدرت شود و غفلت از آن، می‌تواند پیامدهای خطرناکی را برای یک ملت و دولت به همراه داشته باشد.

تلاش چندین و چندساله دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر به‌وضوح در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد.

چنانکه دیدیم، فتنه ۸۸ نمونه‌ای از استفاده قدرت‌های استکباری از این شبکه‌ها برای براندازی نظام اسلامی در کشور بود و پس‌ازآن، با شبهه آفرینی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها و… در سال‌های پس از فتنه نیز کماکان به قدرت این شبکه، توجه ویژه‌ای داشتند.  

در ابتدای امر، دشمن با خالی دیدن عرصه از وجود نیروهای انقلابی چنان‌که می‌توانست تاخت‌وتاز کرد و از شبکه‌های اجتماعی استفاده وافری در پیشبرد اهداف خود برد، هرچند طول کشید تا نیروهای جوان و مؤمن انقلابی هوشیاری خود را به دست بیاورند اما بالاخره به خود آمدند اما حضور پراکنده و ناهماهنگ نیروها نتوانست چنان‌که بایدوشاید ابتکار عمل را از دشمن بگیرد. به هر صورت وجود نیروهای انقلابی چنانکه دیدیم در ناکام ماندن فتنه‌ای که در دی‌ماه سال گذشته می‌رفت که به پا شود، بی‌اثر نبود.

به‌مرورزمان و با هشدارهای رهبر معظم انقلاب و سایر افراد آگاه به لزوم توجه به فضای مجازی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که رقابت در این عرصه تقریباً به قدرتی برابر تبدیل‌شده و نیروهای انقلابی نیز گاها، با حضور به‌موقع می‌توانند در برابر شبهه‌ها و شایعه‌ها ایستادگی کنند؛ هرچند نیروها هنوز تمام قدرت خود را به کار نگرفته‌اند و هنوز از تمام این ظرفیت‌ها استفاده نکردند.

امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در سخنان خود در دیدار با مردم قم به مناسبت سالروز قیام نوزدهم دی با اهتمام به حضور جوانان در عرصه مجازی فرمودند: «جوان‌ها امروز در عرصه مجازی فعال‌اند، فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن توی دهن دشمنان».

حضور فعال و تهاجمی است که می‌تواند این تو دهن دشمن زدن را در پی داشته باشد.

در حال حاضر یکی از نقطه‌ضعف‌های نیروهای انقلابی در این جنگ رسانه‌ای خلأ شبکه اجتماعی داخلی و قدرتمند است که این مبارزه شکل منسجم‌تری پیدا کند. شبکه‌های اجتماعی بومی می‌توانند به خدمت آرمان‌های انقلاب درآیند و در خط انقلاب تبدیل به سنگری برای نیروهای دلسوز و انقلابی شوند. استفاده از این شبکه‌ها نه‌تنها می‌تواند با انتشار ارزش‌های متعالی به انقلاب کمک کند بلکه می‌تواند منافع ملی بسیاری را نیز برای کشور به همراه داشته باشد.

سردار غیب پرور در مراسم افتتاحیه اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج با اشاره به اهمیت حضور نیروهای انقلابی در فضای مجازی و تولید محتوای دیجیتال هشدار داد که اگر نیروهای بسیجی به این عرصه وارد نشوند، دیگران جای آن را می‌گیرند.

سردار غیب پرور حضور تهاجمی را لازمه ایجاد فرصت از تهدیدی دانست که دشمن علیه ما به کار گرفته است.

تأکید رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر شبکه‌سازی و انجام بخشی به‌عنوان جزء لاینفک مبارزه در فضای مجازی مورد دیگری است که اهمیت وجود پیام‌رسانان داخلی را پررنگ می‌کند.

سردار غیب پرور در این مراسم اظهار کرد: حضور جوانان مؤمن در عرصه فضای مجازی کم از حضور جوانان در دفاع مقدس نیست و دستاوردهای حضور مؤثر در این عرصه می‌تواند به پیروزی‌های بزرگ منجر شود.

این سخنان سردار غیب پرور و تأکید ایشان بر آتش به اختیاری در فضای مجازی، فراخوانی است برای همه نیروهای انقلابی، همه جوان‌های مسلمانی که دغدغه دین و انقلاب دارند. برای ما و شما که با حضور به‌موقع در این فضا و با روشنگری، موج‌آفرینی رسانه‌ای، چو نان رزمنده‌های سال‌های دفاع مقدس، توان خود را برای خدمت به اسلام و انقلاب به‌کارگیریم.

نماینده مردم خمین در مجلس:

با ورود بسیج به فضای مجازی شاهد دستاوردهای بزرگی خواهیم بود

نماینده مردم خمین در رابطه با نقش بسیج در پیشبرد منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی تأکید کرد: هرجایی که تفکر بسیجی باانگیزه الهی ورود و ایفای نقش کرده آنجا تبدیل به نقطه قوت کشور شده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد دستاورد خوبی در این زمینه خواهیم بود.

رضایی در موردتوجه دولت به بسترسازی مناسب در خصوص فضای مجازی بابیان اینکه از زمان ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در این زمینه دولت هنوز نتوانسته آن‌طور که باید عمل کند اظهار کرد: در این زمینه نقص و کوتاهی زیادی انجام‌شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجه مجلس اضافه کرد: با توجه به شرایط خوب و جوان‌های بااستعدادی که داریم باید میدان را برای ایفای نقش جوانان بازکنیم و هر چه زودتر این اقدام انجام بگیرد باعث تحول در این زمینه خواهد شد.

نماینده مردم خمین در رابطه با نقش بسیج در پیشبرد منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی تأکید کرد: هرجایی که تفکر بسیجی باانگیزه الهی ورود و ایفای نقش کرده آنجا تبدیل به نقطه قوت کشور شده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد دستاورد خوبی در این زمینه خواهیم بود.

  • منبع خبر : دیار آفتاب