در تازه‌ترین گزارش فصلی کافه‌بازار، ۷ علت پرتکرار رد برنامه‌ها در فصل پاییز مطرح شده است. توسعه‌دهندگان هنگام ساخت و ارسال محصول خود برای انتشار در کافه‌بازار موظف به رعایت مجموعه قوانین و مقرراتی هستند که به استفاده‌ی امن و آسان کاربر منجر شود.  کافه‌بازار دلایل متدوال عدم انتشار برنامه‌ها در فصل پاییز را به […]

در تازه‌ترین گزارش فصلی کافه‌بازار، ۷ علت پرتکرار رد برنامه‌ها در فصل پاییز مطرح شده است.

توسعه‌دهندگان هنگام ساخت و ارسال محصول خود برای انتشار در کافه‌بازار موظف به رعایت مجموعه قوانین و مقرراتی هستند که به استفاده‌ی امن و آسان کاربر منجر شود. 

کافه‌بازار دلایل متدوال عدم انتشار برنامه‌ها در فصل پاییز را به این شرح اعلام کرده است: 

رابط کاربری نامناسب، و محتوای کم‌ارزش یا تکراری به ترتیب با ۲۷، ۱۶ و ۱۴ درصد، بیشترین دلایل رد برنامه‌ها در فصل پاییز بوده‌اند. 

برنامه‌هایی که به دلیل موارد نقض امنیت و حریم شخصی کاربران رد شده‌اند ۱۰ درصد و برنامه‌هایی که به دلیل نقض مالکیت فکری اجازه انتشار نیافته‌اند ۷ درصد بوده‌اند. 

در توضیح بند نقض امنیت و حریم شخصی کاربران خطاب به توسعه‌دهنده‌ها آمده است: 

بازار قصد دارد مطمئن شود که امنیت کاربران همیشه اولویت دارد و حفظ می‌شود. لازم است کاربران از امنیت خود هنگام استفاده از برنامه‌ها اطمینان حاصل کنند.

به همین منظور چنانچه به اطلاعات حساس یا شخصی از کاربران دسترسی دارید باید دلیل و نحوهٔ استفاده از این اطلاعات برای کاربر شفاف و قابل فهم باشد.  همچنین دسترسی، جمع‌آوری و استفاده از این اطلاعات تنها زمانی پذیرفته است که مرتبط با کارکرد اصلی برنامه باشد، به کاربر اطلاع داده شود و در محیطی امن انجام شود.

سایر موارد نقض قوانین سبب رد ۱۰ درصد دیگر از برنامه‌های توسعه‌دهندگان شده‌اند. 

بر اساس این گزارش تحلیلی، ۷ درصد از برنامه‌های ارسال‌شده برای کافه‌بازار به دلیل تلاش برای ایجاد جذابیت کاذب برای نصب برنامه‌ها رد شده‌اند.   

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس