دبیر شورای عالی فضای مجازی بر حضور فعال‌تر و روشن‌تر جوانان و تولید محتوا در فضای مجازی برای مقابله با دشمن تاکید کرد. ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه نشست مشترک هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز، وضع فضای مجازی کشور، فرصت‌ها و به ویژه تهدید‌هایی که در این […]

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر حضور فعال‌تر و روشن‌تر جوانان و تولید محتوا در فضای مجازی برای مقابله با دشمن تاکید کرد.

ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه نشست مشترک هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز، وضع فضای مجازی کشور، فرصت‌ها و به ویژه تهدید‌هایی که در این حوزه وجود دارد بررسی شد و وزیر ارتباطات، دبیر مرکز ملی فضای مجازی و رئیس سازمان پدافند غیرعامل فعالیت‌های شان ارائه کردند و به دغدغه‌های اعضای مجلس خبرگان پاسخ دادند.

وی افزود: موضوع کلیدی در نشست امروز، فضای مجازی بود، اما گرایش بحث‌ها بر پیام رسان‌های داخلی متمرکز شد و اعضای مجلس خبرگان تاکید کردند که دولت از این پیام رسان‌ها حمایت بیشتری کند.

فیروزآبادی گفت: همچنین نمایندگان مجلس خبرگان با بیان اینکه نسبت کنونی کاربران فضای مجازی در پیام رسان‌های بومی کمتر از پیام رسان‌های خارجی است بر تغییر این شرایط تاکید کردند که مشکلات این کار از جانب مسئولان ذیربط مطرح شد.

وی ابراز امیدواری کرد:​ پیرو مباحث مطرح در نشست امروز، شاهد جنب و جوش بیشتری در این حوزه از جانب دولت باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه پیرو تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فعالیت جوانان در فضای مجازی به منظور سیلی زدن به دشمن آیا تغییری در سیاست‌های کلان مدیریت فضای مجازی ایجاد شده است، گفت: تغییر اساسی وجود نداشته است بلکه تاکید ایشان بیشتر در این باره بود که مانند سابق، کاربران فضای مجازی احساس کنند که در کارزار با دشمن هستند.

فیروزآبادی افزود: متاسفانه یکی از حوزه‌هایی که دشمن برای تاثیرگذاری از طریق شایعه پردازی و خبرسازی در اختیار دارد فضای مجازی و از طریق کاربری‌های جعلی، تولید خبر و اکانت‌های جعلی است که در این فضا جوانان ما باید با تولید محتوا حضور تعاملی در این فضا داشته باشند که البته ما در مرکز ملی فضای مجازی بار‌ها بر این موضوع تاکید کرده ایم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما