دانشگاه لستر در تازه‌ترین اقدامات خود تصمیم گرفته است، حضور خود در فضای مجازی را کاهش دهد و مضرات آن را یک بار دیگر به دانشجویان خود گوشزد کند. آموزش عالی دانشگاه لستر در تازه‌ترین اقدامات خود تصمیم گرفته است، فعالیت این دانشگاه در شبکه‌های مجازی را به منظور حفظ سلامت روان دانشجویان متوقف کند.  […]

دانشگاه لستر در تازه‌ترین اقدامات خود تصمیم گرفته است، حضور خود در فضای مجازی را کاهش دهد و مضرات آن را یک بار دیگر به دانشجویان خود گوشزد کند.

آموزش عالی دانشگاه لستر در تازه‌ترین اقدامات خود تصمیم گرفته است، فعالیت این دانشگاه در شبکه‌های مجازی را به منظور حفظ سلامت روان دانشجویان متوقف کند. 

در همین راستا، آموزش دانشگاه لستر اعلام کرده است: هر فعالیتی که دانشجویان را مجبور به آنلاین شدن و بررسی شبکه‌های اجتماعی کند به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته کارشناسان علمی این اقدام به منظور تشویق دانشجویان برای سم زدایی دیجیتال است.

شلارد از اساتید ارتباطات دانشگاه لستر می‌گوید: «هم‌نشینی و صحبت با دانشجویان به خوبی ما را‌ نسبت به تأثیرات فضای مجازی بر سلامت روان آنها آگاه کرد؛ ما در صدد قطع کامل ارتباط آنها با دنیای مجازی نیستیم و فقط می‌خواهیم آنها یک بار میزان رابطه خود با رسانه‌های اجتماعی را محاسبه کنند».

مطالعات متعدد نشان داده افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تجهیزاتی مانند تلفن و لپ تاپ  قبل از خواب ارتباط معنی‌داری با کیفیت پایین خواب در جوانان و دانشجویان دارد.

علاوه بر این، دانشجویان مبتلا به اعتیاد اینترنتی در طول زمان دچار تغییرات ساختاری خصوصا در قشر خاکستری مغز خواهند شد که می‌تواند کیفیت یادگیری و روند تحصیلات  آن‌ها را مختل کند.  

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس