مدیران گریزان از تلگرام و پیام رسان‌های داخلی در واتساپ پاتوقی درست کرده و بیشتر مواقع دراین پیام رسان در دسترس هستند. چالش استفاده از فضای مجازی در کشور روز به روز در حال گسترش است.  با رشد و توسعه شبکه‌های مجازی خارجی و داخلی و معرفی اپلیکیشن‌های متعدد و مشکلات سیاسی که به دلیل […]

مدیران گریزان از تلگرام و پیام رسان‌های داخلی در واتساپ پاتوقی درست کرده و بیشتر مواقع دراین پیام رسان در دسترس هستند.

چالش استفاده از فضای مجازی در کشور روز به روز در حال گسترش است.

 با رشد و توسعه شبکه‌های مجازی خارجی و داخلی و معرفی اپلیکیشن‌های متعدد و مشکلات سیاسی که به دلیل فضای نامناسب تلگرام در کشور ایجاد شده است و با فیلتر شدن این پیام رسان تا حدودی تمایل به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر شده است.

کوچ برخی از رسانه‌ها از تلگرام و عدم فعالیت آنها به مدت محدود در این پیام رسان و برگشت مجدد آنها و عدم تمایل مردم به استفاده از پیام رسان‌های داخلی را می‌توان از چالش‌ها استفاده از پیام رسان‌ها در کشور تلقی کرد.

برخی از مدیران با وجود اینکه به صورت گذار در تلگرام حضور دارند، پیام‌های اداری خویش را در سروش انتشار می‌دهند.

اما به دور از نگاه مردمی در واتساپ حضور فعال دارند و ترجیح می‌دهند که ارتباطات پیام رسانی خویش را از طریق این پیام رسان پیگیری کنند.

تاکنون چالش ارتباطی در واتساپ مشاهده نشده است، اما بررسی اجمالی خبرنگار علم وفناوری نشان می‌دهد که بیشتر مدیران تمایل دارند که از این پیام رسان استفاده کنند.

گزارش میدانی خبرنگار علم فناوری از آنلاین بودن مدیران در شبکه پیام رسان واتساب دارد و با وجود استفاده از شبکه تلگرام برخی از مدیران حتی هفته‌ای یکبار از این پیام رسان استفاده نمی‌کنند ولی صفحه واتساپ آنها به روز و لحظه به لحظه آنلاین نشان می‌دهد.

پیام رسان‌های داخلی نتوانستند نظر مدیران را به صورت جدی و مناسب جلب کنند به همین دلیل برخی از ادارات اگر چه برای حضور در تلگرام محدودیت قانونی دارند ولی به صورت ناشناس در این پیام رسان‌های اطلاعیه‌ها و دغدغه‌های خویش را منعکس می‌کنند.

اینکه چرا مدیران و مردم تمایلی برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را ندارند جای بررسی میدانی درباره نقاط ضعف پیام رسان‌های داخلی دارد.

مردم از پیام رسان‌ها امکانات مطلوب درخواست دارند، تلگرام فقط و فقط به دلیل ارائه امکانات مطلوب توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کند، اگر در حال حاضر اپلیکیشنی در کشور تولید شود که امکانات را به خوبی ارائه دهد مردم مانعی برای استفاده از این پیام رسان‌ها نمی‌بیند.

هجوم گسترده مردم در پیام رسانه بله در ایام اربیعن نشان از نیازمندی‌های احساس شده مردم به این پیام رسان در ایام اربیعن برای خدماتی که بانک ملی در نظر گرفته بود می‌دهد اما با اتمام این مراسم حتی استفاده از  پیام رسان اپلیکیشن بله رو به فراموشی می‌رود و تنها خدمات بانکی که در این مجموعه ارائه می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته آخر اینکه برای گسترش استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به جای سخت‌گیری‌ باید خدمات و نیازمندی‌های مردم شناسایی و نسبت به تولید آن اقدام شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری علم و فناوری