رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس گفت با فیلترینگ تلگرام سعی داشتیم پایه‌ای برای پیام رسان های داخلی بسازیم، اما اکنون صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است. پس از گذشت یک سال از فیلترینگ تلگرام، حالا صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است. برخی از کارشناسان مسدودسازی تلگرام را به […]

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس گفت با فیلترینگ تلگرام سعی داشتیم پایه‌ای برای پیام رسان های داخلی بسازیم، اما اکنون صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است.

پس از گذشت یک سال از فیلترینگ تلگرام، حالا صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است. برخی از کارشناسان مسدودسازی تلگرام را به عوامل سیاسی، امنیتی، حفظ اطلاعات کاربران و حمایت از پیام رسان های داخلی مرتبط می‌دانند. به طور کلی عده‌ای با فیلترینگ تلگرام مخالف بودند و عنوان می‌کردند با فیلتر کردن تلگرام استفاده از فیلترشکن‌ها رواج پیدا می‌کند و آسیب‌های فراوانی را برای کودکان و نوجوانان به همراه خواهد داشت. از سویی مردم همچنان با استفاده از نسخه‌های غیر رسمی مانند هاتگرام و طلاگرام باز هم به تلگرام دسترسی پیدا می‌کنند و به نوعی هزینه کلان دولت برای فیلترینگ این پیام رسان خارجی بیهوده مصرف شده است.

محمد جواد کولیوند، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در خصوص محدودیت‌های فضای مجازی کشور عنوان کرد با فیلترینگ تلگرام سعی داشتیم پایه‌ای برای پیام رسان های داخلی بسازیم. البته این موضوع در ابتدا به مسخره گرفته می‌شد، اما باید در این زمینه اقدام‌هایی را انجام دهیم. مدتی است در این حوزه اقدام‌های خوبی انجام شده است. در واقع اگر زیرساخت‌های لازم تهیه شود می‌توان تلگرام را رفع فیلتر کرد تا کاربران بر اساس علاقه خود پیام رسان های داخلی یا خارجی را انتخاب کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد اکنون صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام مطرح شده است، اما شورای عالی فضای مجازی برای آن شرط‌هایی را تعیین خواهد کرد.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز