مدیرعامل پیام‌رسان گپ محصول شرکت خود را متفاوت از تلگرام میداند و معتقد است که تلگرام رقیب این شرکت نیست. مهدی انجیدنی مدیر عامل پیام‌رسان گپ در گفتگو با خبرفوری در مورد وامهایی که این شرکت دریافت کرده است ، گفت:  ما در ابتدای فعالیت و مسیر کاری در جهت خرید سخت افزارها یک وام […]

مدیرعامل پیام‌رسان گپ محصول شرکت خود را متفاوت از تلگرام میداند و معتقد است که تلگرام رقیب این شرکت نیست.

مهدی انجیدنی مدیر عامل پیام‌رسان گپ در گفتگو با خبرفوری در مورد وامهایی که این شرکت دریافت کرده است ، گفت:  ما در ابتدای فعالیت و مسیر کاری در جهت خرید سخت افزارها یک وام از محل وام‌های وجوه اداره شده به مبلغ پنج میلیارد تومان دریافت کردیم.

وی در مورد میزان کمکی که این وام برای  این پیام‌رسان داشته است، گفت:  قاعدتا برای آن مرحله و ابتدای کار این وام مورد نیاز برای تامین  بخشی از سخت افزار و برای کل پروژه نیاز بود، ضمن اینکه این پروژه احتیاج به کلیاتی داشت که بسیار گران قیمت است، اما آن یک سال اول و برای شروع کار ما به سخت افزار نیاز داشتیم که این وام برای این هدف ما مناسب بود.

بنیانگذار پیام‌رسان گپ خاطرنشان کرد:هم اکنون پیام‌رسان گپ به یک گسترشی رسیده است که  ارائه خدمات با یک حجم بسیار وسیع باید  از محل درآمد خودش انجام شود و هم از این درآمد تجهیزات لازم و توسعه ای را خریداری کرده است.

انجیدنی در پاسخ به این سوال که آیا تلگرام برای پیام‌رسان گپ تهدید به حساب می آید یا خیر، گفت: ما به عنوان یک شرکت تجاری و شرکتی که از اول محصول خود را با هدف بازار بین المللی توسعه داده است اصلا نگران رقیب خاصی نیستیم و همین طور که با همه رقبای بین المللی خودمان مثل تلگرام، واتس اپ و… در کشورهای دیگر فعالیت و رقابت می کنیم ضمن اینکه قاعدتا شما وقتی می خواهید در همه جای دنیا رشد کنید نمی‌گویید فلان پروژه را فیلتر کنید، پس  رویکرد ما هیچ وقت به فیلترینگ تلگرام ربط نداشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: زمان راه اندازی پروژه گپ زمانی بود که اصلا تلگرام در ایران وجود نداشت، ضمن اینکه مسیر و هدف ما بسیار متفاوت از تلگرام است.

انجیدنی ادامه داد: تلگرام یک وسیله اطلاع رسانی و خبررسانی رایگان است اما ما یک فرایند کسب و کار هستیم و خدمات را در بستر کسب و کار ارائه می دهیم و این طور نیست که بگوییم ما بازار مشترکی با تلگرام داریم، ما یک محصول هستیم و آنها یک محصول دیگر و کسی اگر بخواهد می تواند هردو را در گوشی خود استفاده کند.

مدیرعامل گپ ضمن اشاره به تفاوت خدمات تلگرام و گپ افزود:  محصول ما برای حوزه کسب و کار استفاده می‌شود و کاملا فعالیت آن با تلگرام فرق دارد و از نگاه کلی ما بازار مشترکی با محصولی مثل تلگرام نداریم و برای همین هم هیچ نیازی  وجود ندارد که تلگرام فیلتر شود.

وی درادامه فعالیت گپ را بین المللی عنوان کرد و گفت: خدمات ما شامل ارزش افزوده، پرداخت الکترونیکی، پول الکترونیکی و کسب و کار در کشورهایی مانند  آفریقای جنوبی، نیجریه، اندونزی، مالزی، آلمان و انگلستان، عراق و  افغانستان است.

مدیرعامل گپ گفت: ما همزمان در حوزه های مختلفی با کشورهای دیگر و فعالان اقتصادی شروع به عقد قرارداد کرده ایم و در داخل کشور هم که قاعدتا  اکثر خدمات ما فعال است اما روی گسترش و معرفی آن بیشتر کار خواهیم کرد.

  • منبع خبر : اکو فارس