عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است گفت: من بارها اعلام کرده‌ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید. سیدعزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی، در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، که صبح امروز (سه‌شنبه 15 بهمن) […]

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است گفت: من بارها اعلام کرده‌ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید.

سیدعزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی، در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، که صبح امروز (سه‌شنبه 15 بهمن) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: به کسانی که می‌گویند چگونه از انقلاب دفاع کنیم باید گفت که انقلاب دفاع ندارد،  هرچه هست حمله،  تهاجم، کارهای بزرگ و خیر است.

وی افزود: فضای مجازی قبل آن که بر عقلانیت  استوار باشد بر احساسات و ایهام‌گویی استوار است. لذا برخی مواقع شبهه افکنی‌ها در این فضا باعث می‌شود، نسل جدید متوجه نشود که انقلاب چه کرده است.

ضرغامی گفت: در عموم مولفه‌هایی که به سازندگی کشور و توجه به مردم مربوط می‌شود اعداد و ارقام به شکلی است که هرگونه قیاس با رژیم گذشته مع الفارق محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در برخی از حوزه‌ها همان دو سه سال اول به اندازه کل پهلوی کار شد، خاطرنشان کرد: دشمنان ما درمورد زنان ادعا می‌کنند انقلاب اسلامی محدودیت‌هایی چون حجاب را برای آنها به ارمغان آورده است. در حالی که در بحث توجه به ارزش زنان که زمین بازی غرب است ما باید با بیان دستاوردهایی که داشته‌ایم، جواب شبهه افکنی‌ها را بدهیم.

**موفقیت انقلاب اسلامی در حوزه زنان

وی افزود: قبل از انقلاب تنها 1.4 درصد اساتید دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دادند، این در حالی است که امروز 20 درصد اساتید دانشگاه زن هستند. دانش آموختگان زن دانشگاه در سال 54 شش درصد بود و امروز به  44درصد رسیده است. تعداد پزشکان زن به نسبت رژیم پهلوی از 3500 به 60 هزار پزشک رسیده است. قبل از انقلاب داستان نویسان زن کمتر از ده نفر بودند اما امروز4000 نویسنده زن در کشور فعال هستند. 

وی ادامه داد: پیش از انقلاب در حوزه سینما از زن به عنوان یک ابزار در فیلم فارسی استفاده می‌شد ولی امروز شخصی مانند خانم آبیار یکی از بهترین آثار سینمایی را می‌سازد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش از انقلاب نهادهای مردمی و NGOها در حوزه زنان کمتر ده عدد بود، عمده آنها نیز وابسته به پهلوی و تشکیلات فرح دیبا بود ولی امروز 2000 NGO مستقل زنان فعال در کشور ثبت شده است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: امید به زندگی زنان پیش از انقلاب 54 و امروز 78 است. بنابراین ما باید به جای اینکه در زمین بازی دشمن یعنی حوزه زنان به شکل منفعلانه برخورد کنیم، دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اساتید باید بررسی کنند در حوزه‌هایی که دشمن تعریف کرده چقدر حرف حساب داریم، گفت: چون ما امروز زنده‌ایم و رهبر نیمی از جهان هستیم و رهبر دنیای مقاومت در  برابر رهبر دنیای استکبار یعنی آمریکا هستیم، خیلی مناسب است که حتما آسیب‌شناسی کنیم و اشکالات مان را از موضع قدرت برطرف کنیم.

**فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: اگر آسیب‌شناسی، نقد و تجدید نظر در برخی رویه‌ها نکنیم پرچم آن را دشمن و جریانات انحرافی در دست می‌گیرند و فتنه هم قاطی شدن حق و باطل است.

وی با بیان اینکه کسی نیست که فضای مجازی را قبول نداشته باشد، اظهار داشت: دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است. من بارها اعلام کرده‌ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید. اگر نبود فضای مجازی و فضایی که نیروهای انقلابی آتش به اختیار در دست دارند و روشنگری می‌کنند، معلوم نبود با این الیگارشی‌ها و باندهایی که آمدند، صدای همه را خفه کنند تا بیانات رهبر انقلاب شنیده نشود، چه اتفاقی می‌افتاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قوانین مدیریتی اروپا برای کنترل فضای مجازی را قبول داریم، گفت: اگر نظام و دولت و مجلس این فضا را مدیریت کند این اسمش فیلترینگ نیست. فیلترینگ این است که در  یک جلسه تخصصی، می‌خواهی حرفت را بزنی و نگذارند حرف بزنی و تحمل یک نقد سازنده در یک جلسه کارشناسی را نداشته باشند.

  • منبع خبر : الف آنلاین