فیس‌بوک برای اجرای طرح‌های خود در زمینه رمزنگاری سرتاسری به دنبال بکارگیری و استخدام مدیران برجسته در حوزه حریم خصوصی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که فیس‌بوک قصد دارد رمزنگاری سرتاسری را به صورت گسترده در تمامی قابلیت‌های پیام‌رسان خود پیاده کند. فیس‌بوک برای اجرای بهتر این برنامه‌ها مجموعه‌ای از کارشناسان و متخصصان حریم […]

فیس‌بوک برای اجرای طرح‌های خود در زمینه رمزنگاری سرتاسری به دنبال بکارگیری و استخدام مدیران برجسته در حوزه حریم خصوصی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیس‌بوک قصد دارد رمزنگاری سرتاسری را به صورت گسترده در تمامی قابلیت‌های پیام‌رسان خود پیاده کند.
فیس‌بوک برای اجرای بهتر این برنامه‌ها مجموعه‌ای از کارشناسان و متخصصان حریم خصوصی را استخدام کرده است که همین متخصصان چندی پیش نسبت به عملکرد این شرکت در مدیریت اطلاعات کاربران انتقاد کرده بودند.

نیت کاردوزو که پیش از این به عنوان مشاور ارشد امنیت اطلاعات در “Electronic Frontier Foundation” فعالیت می‌کرد، در پستی در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد که به عنوان مدیر خط مشی حریم خصوصی برای واتس‌اپ به فیس‌بوک پیوسته است و قصد دارد که نقشی سازنده در این شرکت ایفا کند.

روبین گرین، مشاور ارشد حریم خصوصی و مدیر امور دولتی در موسسه فناوری اوپن، طی یک توییت اعلام کرد که به عنوان مدیر خط مشی حریم خصوصی به فیس‌بوک پیوسته است و قرار است که روی دسترسی به اجرای قانون و مسائل مربوط به حفاظت از اطلاعات کار کند.

نفر بعدی، ناتان وایت است که به تازگی از گروه حقوق مشتریان دیجیتال “Access Now” به فیس‌بوک پیوست.

 رمزنگاری در فیس بوک

این شرکت قصد دارد که متخصصان بیشتری را به کار بگیرد تا از این طریق بتواند محصولات، ابزارها و فرآیندهای حریم خصوصی خود را توسعه دهد و با این کار چشم‌اندازهای تازه‌ای در زمینه رمزنگاری سرتاسری ایجاد خواهد کرده و در آینده، رویکردهای بهتری در حوزه چالش‌های حریم خصوصی پیش بگیرد.

استخدام کاردوزو یکی از مهم‌ترین موارد موجود است و تخصص وی برای بسیاری از فعالان این حوزه کاملا روشن و بدیهی است و به همین خاطر هم مسئولیت مدیریت امور حریم خصوصی در واتس‌اپ به وی واگذار شده است.

فیس‌بوک به دنبال تأمین امنیت زیرساخت‌های پیام‌رسان‌های خود است تا کاربران بتوانند پیام‌های خود را به آسودگی خاطر برای دیگران ارسال کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا