فیس‌بوک اعلام کرد که تصمیم دارد یک کسب و کار نوپا که در زمینه جست‌وجوی دیداری فعالیت می‌کند را خریداری کند. این استارتاپ “GrokStyle” نام دارد و پیش از این در زمینه بینایی کامپیوتر فعالیت می‌کرد. شرکت فیس‌بوک چندی است که قصد دارد در حوزه بصری و صوتی فعالیت‌هایی را انجام دهد و به همین […]

فیس‌بوک اعلام کرد که تصمیم دارد یک کسب و کار نوپا که در زمینه جست‌وجوی دیداری فعالیت می‌کند را خریداری کند. این استارتاپ “GrokStyle” نام دارد و پیش از این در زمینه بینایی کامپیوتر فعالیت می‌کرد.

شرکت فیس‌بوک چندی است که قصد دارد در حوزه بصری و صوتی فعالیت‌هایی را انجام دهد و به همین خاطر تصمیم گرفت که یک کسب و کار نوپا که در زمینه جست‌وجوی دیداری فعالیت دارد را خریداری کند.
این استارتاپ که “GrokStyle”نام دارد، قبلاً با خرده فروش‌ها در زمینه ایجاد بینایی کامپیوتر و کمک به افراد در هنگام خرید همکاری می‌کرد.

این شرکت طی پستی در وب‌سایت خود اعلام کرد: «تیم و فناوری ما زنده و پایدار است. قصد داریم که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تجارب بهتری در زمینه جستجوی بصری بسازیم.»
شرکت “GrokStyle” تصمیم دارد که پس از این خرید، کسب و کار موجود خود را متوقف نماید.

ونسا چان، سخنگوی فیس‌بوک، در بیانیه‌ای اذعان داشت: «ما بابت پیوستن GrokStyle به فیس‌بوک بسیار هیجان‌زده هستیم. با اضافه شدن این استارتاپ عالی به ما، می‌توانیم با سرعت و قدرت بیشتری در جهت افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی پیش برویم.»
این فناوری می‌تواند در زمینه خرید و فروش محصولات، بهبود سیستم‌های بینایی کامپیوتر و متعادل‌سازی محتوا در فیس‌بوک یا اینستاگرام به فیس‌بوک کمک کند.

 

گفتنی است این خرید فیس‌بوک، دومین خریدی است که به تازگی انجام می‌شود. این شرکت در چند روز گذشته، اقدام به خرید “Chainspace” کرد که اولین خرید این شرکت محسوب می‌شود که در حوزه بلاک‌چین فعالیت دارد.

اکثر خریدهای فیس‌بوک در حوزه پیام‌رسانی، تأیید ID و غیره بوده است و این خرید، نشان از عزم فیس‌بوک برای برداشتن گام‌های بلندتر در زمینه هوش مصنوعی دارد.

منابع خبری مختلف بر این باور هستند که فیس‌بوک در آینده نزدیک، اقدامات مهم‌تری در زمینه هوش مصنوعی انجام خواهد داد.
با خرید این کسب و کار نوپا، فعالیت فیس‌بوک در حوزه بصری بیشتر خواهد شد و قابلیت‌های بیشتری برای خرید در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا