واتس‌اپ به تازگی اعلام کرده است که ماهیانه، حدود دو میلیون حساب به خاطر مبارزه با هرزنامه‌ها مسدود می‌شود. این اپلیکیشن در تلاش است که با این کار، میزان هرزنامه‌ها را به حداقل ممکن برساند. مسئولان واتس‌اپ به تازگی با این واقعیت کنار آمدند که این اپلیکیشن، پر از اطلاعات غلط و هرزنامه شده است  […]

واتس‌اپ به تازگی اعلام کرده است که ماهیانه، حدود دو میلیون حساب به خاطر مبارزه با هرزنامه‌ها مسدود می‌شود. این اپلیکیشن در تلاش است که با این کار، میزان هرزنامه‌ها را به حداقل ممکن برساند.

مسئولان واتس‌اپ به تازگی با این واقعیت کنار آمدند که این اپلیکیشن، پر از اطلاعات غلط و هرزنامه شده است  برای بهبود عملکرد این پلتفرم، بهترین کار این است که حساب‌هایی که موجب انتشار این اطلاعات جعلی و نامناسب در سطح واتس‌اپ هستند، در اولین فرصت ممکن مسدود شوند و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آید.

واتس‌اپ برای انتشار مطالب و برای جلوگیری از گسترش شایعات، محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.
این شرکت که وابسته به شرکت فیس‌بوک است اخیرا اعلام کرد که برای مبارزه با انتشار اطلاعات غلط و شایعات، حدود 2 میلیون حساب مشکوک را به صورت ماهیانه مسدود می‌کند.

منابع مختلف خبری بر این باور هستند که واتس‌اپ به کمک یک سیستم یادگیری ماشین، تصمیم دارد که کاربرانی که دارای یک سری رفتارهای خاص هستند را شناسایی و لیست کند.
رفتارهایی مانند ساختن چند حساب و ارسال پیام‌ها به صورت کلی و با تعداد بالا منجر به قرار گرفتن این افراد در لیست می‌شود. به اعتقاد مسئولان واتس‌اپ این کار می‌تواند جلوی انتشار محتوای غلط در پرکاربردترین سرویس پیام‌رسان دنیا را بگیرد.

 مقابله واتس اپ با هرزنامه ها

افرادی که از این پلتفرم برای انتشار مطالب و اطلاعات غلط یا ایجاد حساب‌های جعلی استفاده می‌کنند، به زودی از استفاده از واتس‌اپ در سطوح و مراحل مختلف منع خواهند شد.
حساب این افراد ممکن است در هنگام ثبت نام، در هنگام ارسال پیام و یا وقتی توسط سایر کاربران ریپورت می‌شوند، مسدود شود.
گفتنی است تصمیم واتس‌اپ مبنی بر حذف 2 میلیون حساب به صورت ماهیانه، به کمک یک سیستم یادگیری ماشین عملی خواهد شد.

این شرکت اعلام کرده که سیستم مذکور به حدی پیشرفته است که می‌تواند 20 درصد از حساب‌های مخرب و نامناسب را در همان لحظه ثبت نام مسدود کند.

واتس‌اپ برای مسدودسازی حساب، آدرس IP کاربر، کشور مبدأ شماره تلفن‌هایی که برای ثبت نام استفاده می‌کند و پیامی که به صورت کلی و جمعی ارسال می‌شود را مد نظر قرار می‌دهد.