ماجرای شکایت فیس بوک از چینی ها

  پرینت
ماجرای شکایت فیس بوک از چینی ها
شناسه خبر : 3764 | تاریخ انتشار : 11 اسفند 1397 - 12:06 |

فیس بوک از چینی ها به علت سوء استفاده از نام و اعتبار معنوی محصولات خود شکایت کرد. بر اساس این شکایت، برخی شرکت ها و اشخاص چینی با سوء استفاده از نام و اعتبار فیسبوک و اینستاگرام، اقدام به کسب سود و حفظ منافع غیرقانونی می کنند. فیس بوک از چینی ها به علت […]

فیس بوک از چینی ها به علت سوء استفاده از نام و اعتبار معنوی محصولات خود شکایت کرد. بر اساس این شکایت، برخی شرکت ها و اشخاص چینی با سوء استفاده از نام و اعتبار فیسبوک و اینستاگرام، اقدام به کسب سود و حفظ منافع غیرقانونی می کنند.

فیس بوک از چینی ها به علت سوء استفاده از نام و اعتبار معنوی محصولات خود شکایت کرد. بر اساس این شکایت، برخی شرکت ها و اشخاص چینی با سوء استفاده از نام و اعتبار فیسبوک و اینستاگرام، اقدام به کسب سود و حفظ منافع غیرقانونی می کنند.

 این شکایت ذکر کرده که چهار شرکت و سه نفر در چین برای ایجاد و تبلیغ فروش حساب های جعلی، دوستداران و پیروان در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و از این روش سوء استفاده هایی را نیز ترتیب می دهند.

این کار مساویست با نقض قوانین فدرال ایالات متحده، چرا که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک ادعا می کند که شرکت ها و افراد چینی، حقوق مالکیت معنوی فیس بوک در ایالات متحده را با استفاده های غیرقانونی از علامت و نام تجاری فیس بوک و اینستاگرام نقض می کنند.

پل گروال، معاون ارشد زاکربرگ در بخش حقوقی  فیس بوک در این خصوص گفت: “با تهیه پرونده دعاوی، ما امیدواریم که راهی خلق کنیم تا این نوع فعالیت های جعلی  را شاهد نباشیم. ما این نوع رفتارها را تحمل نمی کنیم و به شدت برای حفاظت از یکپارچگی سیستم عامل خود اقدام خواهیم کرد.”

فیس بوک شرکت ها یا افرادی را که از آنها شکایت می کند را نام نبرد اما در شکایت خود اشاره کرد که آنها حساب های جعلی را در اپل، آمازون، گوگل، لینکدین و توییتر نیز تبلیغ می کنند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، در ایالات متحده، شرکت های شبکه های اجتماغی تحت فشار قرار گرفته اند تا بیشتر برای مبارزه با اطلاعات غلط سیستم های خود اقدام کنند.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد
برچسب ها
نوشته های مشابه
فراخوان هفتمین همایش فضای مجازی پاک
فضای فرهنگ و فکر و اندیشه، فضای حقیقت است
باز خوانی سیاست‌های کلی «شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای» ابلاغی مقام معظم رهبری
حفاظت از مرزهای فضای مجازی باید مانند مرزهای جغرافیایی صورت گیرد
در آمد فروش بازی‌های رایانه‌ای با نفت برابر خواهد بود
مهافمپ۹۱ | بانوان فعال در حوزه فضای مجازی با حضور سرکار خانم دکتر فاطمه عروجی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.