بیش از ۳۰۰ میلیون پیام خصوصی کاربران چینی شبکه‌های پیام رسان محبوب در این کشور از روز شنبه در فضای مجازی شناسایی شده است. بررسی‌های یک محقق امنیتی به نام ویکتور گیورز، نشان می‌دهد که پایگاه داده حاوی این اطلاعات مشتمل بر ۳۶۴ میلیون پیام شخصی کاربران چینی است و هویت افراد فرستنده این پیام‌ها […]

بیش از ۳۰۰ میلیون پیام خصوصی کاربران چینی شبکه‌های پیام رسان محبوب در این کشور از روز شنبه در فضای مجازی شناسایی شده است.

بررسی‌های یک محقق امنیتی به نام ویکتور گیورز، نشان می‌دهد که پایگاه داده حاوی این اطلاعات مشتمل بر ۳۶۴ میلیون پیام شخصی کاربران چینی است و هویت افراد فرستنده این پیام‌ها نیز با توجه به وجود آدرس آی پی آنها در این پایگاه داده قابل شناسایی است.

بخش عمده این پیام‌ها از طریق دو پیام رسان محبوب چینی به نام‌های وی چت و کیو کیو ارسال شده اند و در برخی موارد عکس‌های شهروندان چینی، شماره کارت‌های شناسایی آنها، آدرس‌ها، موقعیت مکانی آنها و برخی اطلاعات دیگر نیز از طریق این پایگاه داده قابل استخراج است.

اطلاعات موجود در این پایگاه داده برای ۱۷ سرور دیگر در نقاط مختلف جهان ارسال شده و همین امر امنیت و حریم شخصی بسیاری از شهروندان چینی را به خطر انداخته است. هنوز مشخص نیست این اطلاعات از چه زمانی در فضای مجازی ارسال شده اند.

برخی گمانه زنی‌ها حاکیست که این اطلاعات بین مراکز پلیس در شهرهای مختلف چین توزیع شده است. اما نشانه‌ای از استفاده پلیس از اطلاعات مذکور وجود ندارد. در عین حال قابل دسترسی بودن این اطلاعات در فضای مجازی برای هکرها می‌تواند زمینه را برای سوءاستفاده‌های گسترده‌ای فراهم کند.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز