اینستاگرام بالاخره می خواهد نوار مرور و جابجایی را به ویدیوهای فید اصلی اضافه کند تا یکی از ساده ترین ابزارهای کنترل پخش ویدیو را در اختیار شما قرار دهد. البته اینکه چرا تا به امروز کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار از چنین قابلیت ساده ای بی بهره بودند هم کمی عجیب است. این ویژگی […]

اینستاگرام بالاخره می خواهد نوار مرور و جابجایی را به ویدیوهای فید اصلی اضافه کند تا یکی از ساده ترین ابزارهای کنترل پخش ویدیو را در اختیار شما قرار دهد. البته اینکه چرا تا به امروز کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار از چنین قابلیت ساده ای بی بهره بودند هم کمی عجیب است.

این ویژگی توسط یکی از کاربران فنی توییتر به نام «جین مانچون وانگ» مشاهده شده و به شما اجازه می دهد مستقیماً به تایم مشخصی از ویدیو رفته و آن را مشاهده کنید، یا دوباره به عقب برگردید، بدون اینکه مجبور به تماشای کامل ویدیو از ابتدا باشید. یعنی همان کارهایی که از آغاز عصر دیجیتال، یا حتی پیش از آن، در تمامی پخش کننده های ویدیو انجام می دادید.

 

 

اینستاگرام پیش از این قابلیت مرور و جابجایی را به ویدیوهای IGTV اضافه کرده بود، اما حالا شاهد فعال شدنش برای ویدیوهای فید اصلی هستیم. شاید در قدم بعدی از این ویژگی در ویدیوهای استوری هم استفاده شود که باز هم اقدام خوبی خواهد بود.

قابلیت مرور ویدیوهای اینستاگرام چیزی شبیه قابلیت ویرایش توییت ها در توییتر است، یعنی چیزی که کاربران مدتهاست به دنبالش هستند ولی شرکت های سازنده به این درخواست پاسخ نمی دهند. حالا به نظر می رسد کاربران اینستاگرام در آینده نزدیک به خواسته خود می رسند، اما توییتری ها همچنان باید به دنبال دکمه ویرایش بگردند.

نکته مهم تر اینکه اوایل سال ۲۰۱۸ هم یکی دیگر از کاربران توییتر به نام «جیمی بک» نوار مرور ویدیو در اینستاگرام را مشاهده کرده بود. حالا اینکه چرا با گذشت این زمان طولانی هنوز شاهد فعال شدنش نیستیم، مشخص نیست. شاید این بار، اینستاگرام عزم جدی تری داشته باشد و بالاخره شاهد این قابلیت کاربردی باشیم.

  • منبع خبر : تیتر شهر