رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ضمن اشاره به اهداف و رویکردهای جدید این مرکز بر تقویت جنبه‌های محتوایی و مفهومی در فعالیت‌های فضای مجازی با رویکرد اسلامی تأکید کرد و گفت: تغییر اساسی در فضای ارتباطی و پیوست فرهنگی فضای مجازی جزو اولویت‌های ماست و باید مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی – اسلامی را […]

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ضمن اشاره به اهداف و رویکردهای جدید این مرکز بر تقویت جنبه‌های محتوایی و مفهومی در فعالیت‌های فضای مجازی با رویکرد اسلامی تأکید کرد و گفت: تغییر اساسی در فضای ارتباطی و پیوست فرهنگی فضای مجازی جزو اولویت‌های ماست و باید مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی – اسلامی را در این بخش ارائه دهیم.

محمدرضا بهمنی، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، با اشاره رویکرد‌های جدید این مرکز در حوزه فضای مجازی گفت: فضای مجازی امروز مقیاس‌ها را در حرکت‌های تمدنی تغییر داده است و این نگاه به فضای مجازی می‌تواند برنامه تحول مرکز باشد؛ بر همین اساس ما در این مرکز به دنبال تحول هستم، زیرا رسانه‌های دیجیتال امروز در کانون تحولات است و باید در فضا‌های مختلف خود را بازسازی کند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال امروز عنصر مهم فضای مجازی و اصل کلیدی در تحولات در‌ونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ لذا اگر از این دریچه به فضای مجازی نگاه کنیم که اتفاقات جهانی را تغییر داده است، ماهم باید به سمت تحول برویم؛ البته بدون پیشینه‌ای که این مرکز در سالیان گذشته طی کرده نمی‌توانیم مرحله تحول را پیدا کنیم.
اصلاح تصویر جمهوری اسلامی ایران

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه این مرکز از شبکه‌های فراگیر در فعالان فضای مجازی برخوردار است، تصریح کرد: این‌ها سرمایه خوبی است که می‌توانیم از آن برای تحول در مرکز استفاده کنیم. البته نقش‌آفرینی و حاکمیت در امر فرهنگ در فضای مجازی، ظرفیت و ویژگی‌های فضای مجازی سه ضلع مثلث در مرکز رسانه‌های دیجیتال است، که در این فضا اقتصاد فرهنگ با موضوع کالا‌های فرهنگی نیز مطرح است.

بهمنی اظهار کرد: امروز ضرورت اصلاح تصویر جمهوری اسلامی ایران در جهان یک وظیفه مهم بر دوش همه ما در این عرصه است و باید از فضای مجازی که سرعت آن بیشتر از سایر فضاهاست استفاده و بهره‌مندی مناسب را داشته باشیم. همچنین تغییر اساسی در فضای ارتباطی که فضای مجازی ایجاد کرده و پیوست فرهنگی فضای مجازی نیز جزو مهمترین ا‌ولویت‌های ما در این حوزه است که باید بر اساس مولفه‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی در این بخش ارائه شود.
تشکیل مجامع تخصصی

وی با اشاره به رویکرد‌های جدید این مرکز هم به ایکنا، گفت: با توجه به رویکرد‌های جدیدی که در حوزه فضای مجازی داریم برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم که هم برای تحول در مرکز رسانه‌های دیجیتال و هم فعالیت‌های حوزه فضای مجازی آن‌ها را به کار خواهیم برد. برخی از این برنامه و رویکرد‌ها در حوزه توجه به تقویت بخش خصوصی و فعالان فضای مجازی از طریق تشکیل مجامع تخصصی است.

بهمنی افزود: پیش از این مجمع ناشران انقلاب اسلامی را تشکیل دادیم و به تازگی مجمع ناشران کودک و نوجوان را هم فعال کردیم؛ بر همین اساس در آینده‌ای نزدیک مجمع ناشران دیجیتال در عرصه بین‌المللی هم تشکیل خواهد شد. این فعالان با توجه به شناسایی که انجام شد و رایزنی‌هایی که با آن‌ها در حال انجام هستیم به زودی اساس‌نامه‌هایشان تهیه و تدوین خواهد شد و در اولین روز‌های سال جدید انتخابات این مجمع هم انجام می‌شود.

تقویت جنبه محتوایی
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: بنابر این یک بخش از فعالیت‌های ما در حوزه تقویت فعلان فضای مجازی است که در این بخش اقدامات اثرگذار می‌کنند و نکته دیگری که در یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال خودش را نشان می‌دهد تقویت جنبه‌های محتوایی و مفهومی در فعالیت‌های فضای مجازی با رویکرد اسلامی-ایرانی است. معمولاً جشنواره‌های ما بر محور قالب‌های تولیدی در فضای مجازی است که ما آن را حفظ کردیم، اما مواردی که به آن نگاه ویژه داشتیم و با قدرت آن را دنبال کردیم جنبه محتوایی و موضوعی خواهد بود.

  • منبع خبر : ایکنا