واتس اپ یکی از قابلیت‌های آزاردهنده مربوط به تشکیل گروه‌های مختلف در این برنامه را حذف کرد تا دیگر هر کسی نتواند افراد مختلف را بدون اجازه به گروه مدنظر خود اضافه کند. تا پیش از این هر کسی که شماره تلفن همراه فرد دیگری را در اختیار داشت، می‌توانست بدون کسب اجازه، وی را […]

واتس اپ یکی از قابلیت‌های آزاردهنده مربوط به تشکیل گروه‌های مختلف در این برنامه را حذف کرد تا دیگر هر کسی نتواند افراد مختلف را بدون اجازه به گروه مدنظر خود اضافه کند.

تا پیش از این هر کسی که شماره تلفن همراه فرد دیگری را در اختیار داشت، می‌توانست بدون کسب اجازه، وی را به عضویت هر گروهی در آورد. به بیان دیگر هیچ ساز و کاری برای کسب موافقت افراد در نظر گرفته نشده بود و این مساله موجب نقض گسترده حریم شخصی افراد می‌شد.

واتس اپ اعلام کرده این وضعیت را تغییر خواهد داد تا مشخص شود چه افرادی می‌توانند بدون کسب اجازه سایرین را به عضویت گروهی درآورند و چه کسانی باید بابت این کار از اشخاص اجازه بگیرند. از این پس سه بسته بندی در این زمینه اعمال می‌شود و کاربران واتس اپ می‌توانند سه گزینه هیچکس، افراد موجود در فهرست تماس و همگان را انتخاب کنند.

در صورت اعمال محدودیت تنها ارسال لینک دعوت به عضویت ممکن است و این لینک در صورت عدم استفاده بعد از ۷۲ ساعت از کار می‌افتد. تنظیمات مربوطه از طریق مسیر تنظیمات، حساب شخصی، حریم شخصی و گروه‌ها در دسترس است. قرار است این خدمات ظرف چند هفته آینده در دسترس همه کاربران واتس اپ قرار بگیرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر