کمپانی فیس‌بوک آگهی‌دهندگانی که تبلیغات سیاسی را در هند انجام می‌دهند ملزم می‌کند هویت و مکان خود را راستی‌آزمایی کنند. فیسبوک، برای مسدود کردن یا حذف روزانه یک میلیون حساب که قوانین این شبکه اجتماعی در قبال اطلاع‌رسانی کذب، نفرت‌افکنی و سرکوب رای‌دهندگان را در آستانه انتخابات هند نقض کرده باشند، به قدرت AI رو […]

کمپانی فیس‌بوک آگهی‌دهندگانی که تبلیغات سیاسی را در هند انجام می‌دهند ملزم می‌کند هویت و مکان خود را راستی‌آزمایی کنند.

فیسبوک، برای مسدود کردن یا حذف روزانه یک میلیون حساب که قوانین این شبکه اجتماعی در قبال اطلاع‌رسانی کذب، نفرت‌افکنی و سرکوب رای‌دهندگان را در آستانه انتخابات هند نقض کرده باشند، به قدرت AI رو آورده است.

آجیت موهان، مدیرعامل و نایب رییس فیسبوک هند، تلاشهای این شبکه اجتماعی برای مبارزه با مداخله در انتخابات را در یک پست بلاگ فیسبوک برشمرد. این شبکه اجتماعی از بابت تلاش ناکافی برای مقابله با سوء استفاده‌ها از پلتفرمش در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، که در آن ترولهای روسی از فیسبوک برای ایجاد اختلاف استفاده کردند، با انتقاد مواجه بوده است.

واتس‎اپ، اپ پیامرسان تحت مالکیت فیسبوک که در هند پرطرفدار است، برای انتشار اطلاعات کذب در جریان اطلاعات در کشورهای دیگر همچون برزیل مورد استفاده قرار گرفته بود.

موهان گفت که پیشرفتها در حوزه AI به بزرگترین شبکه اجتماعی جهان برای «شناسایی محتوای بدرفتارانه یا متخلفانه، یافتن سریع آن در این پلتفرم و حذف انبوه آنها» یاری رسانده است. این کار به توقف شیوع یافتن گسترده محتوای مضر کمک می‌کند.

فیسبوک بیش از ۱۸ ماه پیش طرحریزی برای اقدامات متناسب با انتخابات هند، که در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) آغاز می‌شود، را آغاز کرد. این کمپانی آگهی‌دهندگانی که تبلیغات سیاسی را در هند انجام می‌دهند ملزم می‌کند هویت و مکان خود را راستی‌آزمایی کنند. اطلاعات درباره اینکه چه کسی پول آگهی را داده و به چه مخاطبانی دسترسی یافته است در یک دیتابیس عمومی قابل دسترسی است. این شرکت به زودی مراکزی را نیز افتتاح خواهد کرد که بر سلامت انتخابات در سنگاپور و دوبلین متمرکز هستند، و به منظور مبارزه با اخبار غیرواقعی شراکتش را با طرفهای ثالث چک‌کننده صحت مطالب گسترش داد.

این کمپانی همچنین اخیرا ابزارهایی را در هند عرضه نمود که به رای‌دهندگان برای اطلاع یافتن درباره نامزدهای جدید و اشتراکگذاری آنها با دوستانشان که حق رای دارند کمک می‌کند.

اخیرا فیسبوک اعلام کرد که بیش از ۳۸۰ اکانت را در هند و پاکستان به خاطر «رفتار غیرمجاز» مسدود کرد، که معنای آن این است که افرادی که پشت این اکانتها بودند کاربران را درباره هویت و نیاتشان گمراه می‌کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا