حضرت آیت الله مکارم شیرازی از این که عزمی برای اصلاح فضای مجازی وجود ندارد، ابراز تاسف کرد و از دولت خواست در این خصوص حساسیت ویژه نشان دهد. حضرت آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار جمع زیادی از طلاب و روحانیان استان تهران، فارس و روحانیان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی که […]

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از این که عزمی برای اصلاح فضای مجازی وجود ندارد، ابراز تاسف کرد و از دولت خواست در این خصوص حساسیت ویژه نشان دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار جمع زیادی از طلاب و روحانیان استان تهران، فارس و روحانیان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، ابراز امیدواری کرد در سایه توسل به ائمه اطهار)ع) مشکلات جامعه اسلامی و کشور حل شود.

وی در ادامه با استناد به احادیثی به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و گفت: لطف خدای متعال نامحدود است، استفاده ما از این لطف به اندازه ظرفیت ما است؛ باید سعی کنیم ظرفیت وجودی خود را افزایش دهیم تا از لطف و عنایات پروردگار بتوانیم بیشتر و بهتر بهره بگیریم.

این مرجع تقلید با استناد به حدیث شریف« النَّاسُ ثَلَاثَهٌ فَعَالِمٌ رَبَّانِیٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِیلِ نَجَاهٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ» و با بیان این که مردم سه دسته هستند، گفت: دسته نخست عالمان ربانی هستند که امید آفرین و پراکنده نور در جامعه به شمار می آیند؛ دسته دوم متعلم بر سبیل نجات هستند؛ دسته سوم  افرادی بی برنامه و بی راهنما هستند، اینها در هر جامعه ای که باشند خطرناک هستند و با هر بادی به این سو و آن سو می روند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: قبل از انقلاب افرادی در همین کشور بودند که یک روز شعار زنده باد فلانی سر می دادند و بعد از مدت اندکی مسیر و شعارشان عوض شد.

وی عالمی که جامعه نتواند از علم او بهره بگیرد را غیر مفید توصیف کرد و خطاب به طلاب و روحانیان گفت: تمام تلاش خود را بکار گیرید و برای تبلیغ دین به دو سلاح قلم و بیان مجهز شوید.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در کنار درس و بحث های حوزوی، نوشتن و سخنرانی کردن را تمرین کنید تا بعد از تسلط بر مبانی بتوانید از علم خود به بهترین شکل ممکن بهره بگیرید.

وی با بیان این که دشمنان برای نابودی اسلام برنامه های متعددی دارند، افزود: دشمن در این عرصه تمامی امکانات و سرمایه های خود را بکار گرفته اند؛ یکی از ابزارهای آنها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

این مرجع تقلید شبهه پراکنی از طریق فضای مجازی را در دستور کار دشمنان دانست و گفت: دولت باید در خصوص فضای مجازی حساسیت ویژه نشان دهد، متاسفانه عزم جدی برای ساماندهی این فضا دیده نمی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم پرهیز از وادادگی و انفعال در مقابله با شبهات و هجمه پراکنی دشمنان تاکید کرد و ابراز داشت: برخی می گویند چون فساد زیاد شده نمی توان کاری کرد و باید منتظر ظهور حضرت صاحب الامر(عج) بمانیم؛ این تفکر غلط است؛ باید به هر میزان که توان داریم به وظیفه خود عمل کنیم و امیدوار به لطف و عنایت خدای متعال باشیم.

این مرجع تقلید حضور روحانیت در دانشگاه ها را مؤثر و ارزشمند خواند و خطاب به آنان بیان داشت: تلاش کنید محیط دانشگاه اسلامی باشد، با صداقت، تواضع و عمل نشان دهید راه اسلام کدام است و محیط دانشگاه ها را متحول کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی برخورداری از عناصر مهمی همچون نظم، پشتکار و اخلاص در نیت را تضمین کننده موفقیت طلاب و فضلای حوزه ارزیابی کرد. /۹۲۴/ج

  • منبع خبر : رسا