قابلیت جدیدی به تازگی به اپلیکیشن واتس‌اپ اضافه شده که کاربران می‌توانند به واسطه آن از افزوده شدن به گروه‌های این پیام‌رسان توسط افراد مختلف جلوگیری به‌عمل بیاورند. به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال کاربران از پیام‌رسان واتس‌اپ، این اپلیکیشن که یکی از بزرگترین و موفق‌ترین زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک به شمار […]

قابلیت جدیدی به تازگی به اپلیکیشن واتس‌اپ اضافه شده که کاربران می‌توانند به واسطه آن از افزوده شدن به گروه‌های این پیام‌رسان توسط افراد مختلف جلوگیری به‌عمل بیاورند.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال کاربران از پیام‌رسان واتس‌اپ، این اپلیکیشن که یکی از بزرگترین و موفق‌ترین زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک به شمار می‌رود، اعلام کرده است که به زودی قابلیت جدیدی به پلت‌فرم آن افزوده خواهد شد تا به واسطه آن کاربران بتوانند از افزوده شدن به گروه‌های مختلفی که در واتس اپ وجود دارد، توسط افراد مختلف و دوستان خود جلوگیری به عمل بیاورند.

بر اساس گزارش وب سایت thenextweb ، واتس‌اپ که هم اکنون دارای بزرگترین پلتفرم پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، اخیراً خطاب به کاربران خود اعلام کرده که از این پس قادر خواهند بود تنها با کلیک بر روی چند گزینه در قسمت حریم خصوصی اپلیکیشن پیام‌رسان خود، از عضو شدن‌های اجباری در گروه‌های ناشناس جلوگیری کنند.

بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود با مراجعه به تنظیمات (setting) واتس‌اپ خود ، وارد قسمت حساب کاربری (accounts) و حریم خصوصی (privacy) شده و با کلیک بر روی گزینه مربوط به جلوگیری و توقف عضویت بی‌اجازه در گروه‌های این پیام‌رسان توسط افراد مختلف کلیک کرده و دیگر نگرانی در خصوص عضویت در گروه‌های ناشناس توسط مخاطبان و دوستان خود و همچنین سایر افراد غریبه نداشته باشند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شد، پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون میزبان بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا