جواد جاوید نیا شامگاه سه شنبه با حضور در شهرستان اسلامشهر طی سخنانی اظهار داشت: باید در فضای واقعی به دنبال تربیت خود و حفظ فرزندان باشیم و بدانیم که فضای مجازی چگونه به همه ارکان وجودی و زندگی ما رخنه کرده است. جاوید نیا با بیان اینکه با کمی مطالعه و بررسی متوجه خواهیم […]

جواد جاوید نیا شامگاه سه شنبه با حضور در شهرستان اسلامشهر طی سخنانی اظهار داشت: باید در فضای واقعی به دنبال تربیت خود و حفظ فرزندان باشیم و بدانیم که فضای مجازی چگونه به همه ارکان وجودی و زندگی ما رخنه کرده است.

جاوید نیا با بیان اینکه با کمی مطالعه و بررسی متوجه خواهیم شد که توانایی بالای شیعه در زمان امام حسین در چه موضوعی بوده است که امام حسین با ۷۲ تن در کربلا ماند افزود: علت این مسئله عملیات روانی دشمن بود که در این زمینه معاویه از همان ابتدا که امیرمومنان حضور داشتند و به حکومت رسیدند عملیات‌های روانی را آغاز کرد و ضعفی که شیعیان ما در آن زمان داشتند ضعف در مقابل عملیات‌های روانی دشمن بود و دشمن اسبابی را فراهم کرده بودند که خود شیعیان را بر علیه خودشان قرار می‌داد و این گونه بود که عملیات روانی منجر به حادثه کربلا شد.

وی در ادامه بیان داشت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که رژیم صهیونیستی در کشور خود و میان مردم خود به روابط بین زن و مرد و نسل سالم معتقد است و در مقابل آن تلاش می‌کنند جوانان مسلمان را از اعتقاد سست کنند و بی بند وباری که در غرب از لحاظ تربیتی و اخلاق به بن بست رسیده است با بسته‌های شکیل می‌خواهند به خورد جوانان بدهند که در این زمینه باید آگاه باشیم و آموزش ببینیم که بتوانیم این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه فضای مجازی باید استفاده شود اما در مقابل مخاطرات جدی نیز دارد که قابل کنترل است گفت: هیچ کشوری اجازه این را نمی‌دهد که فردی بدون شناسایی از مرز فیزیکی وارد کشور شود و از ورود قاچاق جلوگیری می‌کنند و به نوعی امنیت مرزهای خود را تأمین می‌کنند و اگر کشوری بخواهد از مرزهای خود دفاع کند باید به این متهم شود که می‌خواهد ارتباط خود را قطع کند و این مورد در خصوص فضای مجازی نیز صدق می‌کند چرا که هیچکس خواهان قطع ارتباط نیست بلکه به دنیال کنترل ارتباطات و جلوگیری از ورود اطلاعات نادرست و دشمنی‌ها هستیم.

جاویدنیا با بیان اینکه فضای مجازی قابلیت این موضوع را دارد که کنترل شود افزود: کشورهایی مثل چین و کره جنوبی توانستند فضای مجازی خود را کنترل کنند و الان کشورهای اروپایی مثل فرانسه با صراحت بیان می‌کند که ۲ نوع اینترنت آمریکایی و چینی وجود دارد و آنان گرایش به اینترنت چینی دارند.

وی در ادامه با مقایسه وضعیت کشور در قبل و پس از انقلاب گفت: تمام تکنولوژی و تکنسین‌های آن زمان خارجی بودند و جوان ایرانی بیکار بود اما اکنون این جوان ایرانی است که تکنولوژی را صادر می‌کند.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات به معنی اینترنت زندگی و اقتصاد است گفت: اگر این شبکه را موجود داشته باشیم هزینه کمتری را خواهیم پرداخت چرا که تمام هزینه‌های حاصل از این شبکه‌های اجتماعی در جیب دشمنان می‌رود در صورتی که می‌توانیم این فضا را برای جوانان داخلی خودمان طراحی و راه اندازی کنیم همانطور که درآمد هندوستان در سال گذشته از بحث نرم افزار بیش از ۱۰ برابر صادرات نفت ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه فضاهای مجازی نیازمند یک انقلاب است گفت: ما در کشور نیاز به یک انقلاب سراسری داریم و تا زمانی که مردم درک نکنند و از سرمایه‌های داخلی و اشتغال داخلی حمایت نکنند این کار میسر نیست مردم باید بدانند که در پیام رسان های داخلی فقط با مواردی که برخلاف دین و قانون و نظام باشد مخافت می‌شود اما تمام عوایدی که از این کسب و کارها در پیام رسان های داخلی به دست می‌آید نصیب خود ایرانیان خواهد شد.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان اینکه همه افراد باید در فضای مجازی آگاهانه رفتار و ورود کنند گفت: فضای مجازی به طور دقیق افراد را شناسایی می‌کند و اطلاعاتی که برای ما غیر مهم است برای شناسایی ذایقه مردم توسط دشمن بسیار ارزشمند است لذا مردم باید عملیات روانی دشمن را تشخیص دهند و سپس آن را خنثی کنند.

جاوید نیا بیان داشت: در صورتی می‌توانیم پاسخگوی خون شهدا باشیم که بتوانیم آگاه سازی داشته باشیم و وظیفه خود را در فضای مجازی انجام دهیم و این امرفقط با کار تشکیلاتی منسجم و آگاهی کامل میسر است که می‌توانیم از این طریق زمینه را برای ظهور اماده کنیم و باید در شبکه‌هایی که ایرانی حضور ندارند حضور پیدا کنیم و کار سازمان دهی شده در فضای مجازی انجام دهیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر