منزجر کننده بودن را نیز باید به گمنام بودن اضافه کرد. وقتی تو حتی اسم واقعی‌ات را بر روی آشغالی که می‌نویسی، لایک می‌کنی و یا منتشر می‌کنی، قرار نمی‌دهی، هرگز فایده‌ای برای کسی نخواهد داشت.» لینوس تروالد، خالق سیستم عامل لینوکس، که سخنان تند و تیز او بسیار شهرت دارد، می‌گوید اگر می‌توانست تنها […]

منزجر کننده بودن را نیز باید به گمنام بودن اضافه کرد. وقتی تو حتی اسم واقعی‌ات را بر روی آشغالی که می‌نویسی، لایک می‌کنی و یا منتشر می‌کنی، قرار نمی‌دهی، هرگز فایده‌ای برای کسی نخواهد داشت.»

لینوس تروالد، خالق سیستم عامل لینوکس، که سخنان تند و تیز او بسیار شهرت دارد، می‌گوید اگر می‌توانست تنها یک چیز را در دنیای اینترنت اصلاح کند، بدون شک آن شبکه‌های اجتماعی مدرن هستند. یادمان نرود تروالد کسی که اختراع او (لینوکس) یکی از سنگ بناهای اساسی شبکه‌های اجتماعی است.

تروالد به مجله لینوکس می‌گوید: «من مطلقا از شبکه‌های اجتماعی، توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام بیذار هستم. آنها یک بیماری هستند و به نظر می رسد که رفتارهای بد را رواج می‌دهند.»

شبکه‌های احتماعی بیماری هستند

تروالدز به طور خاص به این موضوع اشاره می‌کند که شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا جایی که امکان دارد ایجاد اختلاف و جنگ کنند. او می‌گوید:‌ «از صدر تا ذیل این مدل لایک کردن و شیر کردن آشغال است. هیچ تلاشی برای آنها انجام نشده و هیچ کنترل کیفی وجود ندارد.»

بنیان‌گذار لینوکس ادامه می‌دهد: «در واقع اینها همه، با کمترین اهداف مشترک‌المخرج و تنها با حقه کلیک و لایک، نتیجه‌ای برعکس کنترل کیفیت می‌دهند. این چیزها برای این طراحی شده‌اند تا پاسخ‌های احساسی ایجاد کنند و عمدتا به حتک حرمت‌های اخلاقی منجر می‌شود.»

تروالدز معتقد است عقبت نهایی شبکه‌های اجتماعی شعله‌های جنگ و رفتارهای ناخوشایند است که هرگز به صورت چهره به چهره اتفاق نمی‌افتد.

او در پایان صحبت‌های خود اذعان کرد: «منزجر کننده بودن را نیز باید به گمنام بودن اضافه کرد. وقتی تو حتی اسم واقعی‌ات را بر روی آشغالی که می‌نویسی، لایک می‌کنی و یا منتشر می‌کنی، قرار نمی‌دهی، هرگز فایده‌ای برای کسی نخواهد داشت.»

در حدود ۱۵ سالی که از بروز شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد بسیاری از امور با این پدیده نوظهور آمیخته شده است و به سختی می‌توان آینده بشر را بدون این ابزارها و تاثیرات چشمگیرشان متصور شد. باید دید آیا روزی شاید پایان عصر شبکه‌های اجتماعی و یا حتی آسیب‌هایشان خواهیم بود؟

  • منبع خبر : خبرگزاری علم و فناوری