با نگاهی گذرا به صفحات اینستاگرام شاهد انتشار عکس‎ها و فیلم‏هایی هستیم که برخی والدین از لحظه به لحظه زندگی فرزندشان به اشتراک می‎گذارند و از این راه هزاران لایک و فالوور جذب می‏کنند! نادیده گرفتن حریم خصوصی کودک به یک آسیب اجتماعی جدی بدل شده و تبعات آن در سال‎های نه چندان دور چون […]

با نگاهی گذرا به صفحات اینستاگرام شاهد انتشار عکس‎ها و فیلم‏هایی هستیم که برخی والدین از لحظه به لحظه زندگی فرزندشان به اشتراک می‎گذارند و از این راه هزاران لایک و فالوور جذب می‏کنند!

نادیده گرفتن حریم خصوصی کودک به یک آسیب اجتماعی جدی بدل شده و تبعات آن در سال‎های نه چندان دور چون دملی چرکین سر باز خواهد کرد.

نکته قابل توجه آنجاست که اکثر این مادران ناخواسته از فرزند خود کودک کار می سازند! چرا که با دریافت رقم‏های قابل توجه از شرکت‎ها و صاحبان برند در برابر تبلیغات آنان در صفحه فرزندشان از طریق جذب مخاطب درآمد کسب می‎کنند و متأسفانه سایر والدین نیز  برای کسب درآمد باد آورده از این طریق نیز وسوسه می شوند و این امر در جامعه همه گیر شده است.

فارغ از درست یا غلط بودن این روش درآمدزایی، بخش نگران کننده ماجرا آنجایی است که برخی از زنانی که فرزند دارند و یا در انتظار قدم نو رسیده‎شان هستند از این مادران مشاوره‎های تربیتی می‎گیرند و این مادران را الگوی رفتاری خود با فرزندشان قرار می‎دهند.

به گفته روانشناسان کودک، سرخوردگی و خودشیفتگی از بارزترین تأثیرات این شیوه تربیتی است که متأسفانه زمانی که کودک رشد می‎کند و وارد جامعه می‎شود انتظار همان محبوبیت دوران کودکی خود را دارد و شهرت و محبوبیتش را که برای به دست آوردنش هیچ تلاشی نکرده بخشی از شخصیت خود می‎داند و تحمل شکست و یا سختی‎های زندگی واقعی را نخواهد داشت.

بهتر است تا دیر نشده روانشناسان کودک و خانواده با آموزش و فرهنگ سازی در مورد کودکان کار مجازی خانواده‎ها را از آسیب‏های ناخواسته و جبران ناپذیری که به کودک خود وارد می‎کنند مطلع سازند تا همه کودکان بتوانند از دوران کودکی خود فارغ از هر نیتی لذت ببرند که آینده از آن کودکانی است که به لحاظ روحی سالم هستند.

  • منبع خبر : اقتصاد برتر