گوگل به جنگ تلگرام طلایی و هاتگرام رفت

  پرینت
گوگل به جنگ تلگرام طلایی و هاتگرام رفت
شناسه خبر : 4378 | تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1398 - 12:51 |

کاربران تلگرام طلایی و هاتگرام از صبح امروز در شبکه های اجتماعی از هشدار گوگل برای حذف این پیام رسان ها از روی گوشی خود خبر دادند؛ حال به نظر می رسد گوگل وارد عمل شده و این دو اپلیکیشن را به صورت خودکار از روی گوشی کاربران حذف کرده است. چندی پیش تلگرام بر […]

کاربران تلگرام طلایی و هاتگرام از صبح امروز در شبکه های اجتماعی از هشدار گوگل برای حذف این پیام رسان ها از روی گوشی خود خبر دادند؛ حال به نظر می رسد گوگل وارد عمل شده و این دو اپلیکیشن را به صورت خودکار از روی گوشی کاربران حذف کرده است.

چندی پیش تلگرام بر استفاده کردن از این نسخه‌ها و عدم ایمن بودن آن‌ها هشدار داده بود و حال به‌نظر می‌رسد نوبت به خود گوگل و سیستم عامل اندروید رسیده است تا به کاربران در این ارتباط یک هشدار بسیار جدی بدهد.

اخیراً آنتی‌ویروس Play Protect تلگرام طلایی و هاتگرام را به علت آنچه که تلاش برای به سرقت بردن اطلاعات حساس عنوان کرده، مسدود و از روی گوشی افراد پاک کرده است و تلاش کاربران برای نصب مجدد این اپلیکیشن ها بی فایده بوده و اجازه نصب را به کاربر نمی دهد.

«جواد دادگر» کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در گفتگو با دیجیاتو ماجرای پیش آمده را بیشتر یک موضوع سیاسی می‌داند تا یک موضوع فنی و باور دارد که گزارشات رسیده به دست گوگل دستمایه موضوعات سیاسی شدند. او البته تاکید می‌کند که اساسا وجوداین دو برنامه با وجود هشدارهای کارشناسان و سازمان‌های دولتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گوگل در هنگام نصب تلگرام طلایی به‌صورت کاملا شفاف نوشته که این اپلیکیشن (تلگرام طلایی) خطرناک بوده و سعی بر جاسوسی از اطلاعات شخصی همچون پیامک، عکس، صداهای ضبط شده و تاریخچه تماس‌های کاربر دارد.

  • منبع خبر : خبر فوری
برچسب ها
نوشته های مشابه
فراخوان هفتمین همایش فضای مجازی پاک
فضای فرهنگ و فکر و اندیشه، فضای حقیقت است
باز خوانی سیاست‌های کلی «شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای» ابلاغی مقام معظم رهبری
حفاظت از مرزهای فضای مجازی باید مانند مرزهای جغرافیایی صورت گیرد
در آمد فروش بازی‌های رایانه‌ای با نفت برابر خواهد بود
مهافمپ۹۱ | بانوان فعال در حوزه فضای مجازی با حضور سرکار خانم دکتر فاطمه عروجی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.