به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر انزلی، محسن جعفری عصر امروز در دوره ارتقای سواد فضای مجازی ایثارگران و رزمندگان استان‌های جنوبی کشور در اردوگاه شهید مطهری اظهار داشت: معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی باید برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود. وی با اشاره به ترویج ازدواج سفید برای ضربه زدن به بنیان خانواده […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر انزلی، محسن جعفری عصر امروز در دوره ارتقای سواد فضای مجازی ایثارگران و رزمندگان استان‌های جنوبی کشور در اردوگاه شهید مطهری اظهار داشت: معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی باید برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به ترویج ازدواج سفید برای ضربه زدن به بنیان خانواده در فضای مجازی، افزود: نداشتن سواد فضای مجازی و استفاده از شبکه اینترنت سبب گمراهی فرد و یا گروهی در جوامع مختلف به‌ویژه جوامع اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان اعلام داشت: بازی‌های اینترنتی در فضای مجازی نیز یکی دیگر از ابزارهای دشمن در جنگ نرم علیه باورها و ارزش‌های اسلامی است که شاهد تعدد آن در اینترنت هستیم.

جعفری با اشاره به ترویج ابتذال در موسیقی در فضای مجازی،تصریح کرد: مهدهای کودک مورد آماج حمله دشمن در جنگ نرم است چراکه کودکان هر چه می‌آموزند را پذیرفته و در ذهن جاودانه می‌کنند.

وی تغییر نگرش شبکه‌های ماهواره‌ای به تولید فیلم‌ها و برنامه‌های سرگرمی هدفمند برای ترویج دوستی و راحتی و ارتباطات نامشروع، ترویج ازدواج سفید، زندگی مجردی، استفاده از حیوانات به‌جای فرزندآوری در خانواده، طلاق عاطفی، همجنس‌بازی را از برنامه‌های مهم نظام استکبار خواند و گفت: باید قشر جوان نسبت به دسیسه‌ها و اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی آگاه‌سازی شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان تاکید کرد: اسلام‌هراسی و دوری از مسجد و معنویات از اهداف مهم و راهبردی دشمن در جنگ نرم و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.

جعفری با اشاره به درآمدهای فراوان شبکه‌های اجتماعی افزود: شبکه اجتماعی تلگرام 33 مورد دسترسی به گوشی‌های تلفن‌های همراه اندروید از جمله تصاویر، عکس‌ها و صوت‌ها را پس از نصب برعهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: مهندسی اجتماعی از طریق شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای جاسوسی دشمن در جنگ نرم است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به افزایش جرایم سایبری در حوزه شبکه‌های اجتماعی خارجی، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی ایرانی محیطی امن برای فعالیت کاربران شبکه‌های اجتماعی است.

جعفری با بیان اینکه تشخیص در فضای مجازی بسیار سخت است اظهار داشت: باید حق و ناحق در فضای مجازی از هم تشخیص داده شود چرا که دشمن در حوزه اعتقادی مبارزه را با ابزار فضای مجازی آغاز و تشدید کرده است.