به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مرتضی عسگری ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه امروز فضای مجازی دغدغه خانواده‌ها و مردم و معضلی برای مسئولان است، اظهار داشت: حافظه نامحدود، عدم محدودیت در انتشار اطلاعات، جذابیت و تنوع، پنهان بودن هویت کاربران، نبود امنیت در فضای سایبری، فرامرزی و خارج […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مرتضی عسگری ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه امروز فضای مجازی دغدغه خانواده‌ها و مردم و معضلی برای مسئولان است، اظهار داشت: حافظه نامحدود، عدم محدودیت در انتشار اطلاعات، جذابیت و تنوع، پنهان بودن هویت کاربران، نبود امنیت در فضای سایبری، فرامرزی و خارج از جغرافیا بودن این فضا و سرعت انتشار اطلاعات ازجمله ویژگی‌های فضای مجازی است و در مقابل همه گستردگی فضای مجازی آگاه‌سازی مردم تنها کاری است که انجام گرفته است.

وی مهمترین بستر استفاده از فضای مجازی را تلفن‌های هوشمند دانست و افزود: هر گوشی که به اینترنت وصل می‌شود تبدیل به یکی از میلیون‌ها گوشی آلوده به بدافزار می‌شود.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری با اشاره به انواع مشکلات در فضای مجازی، بیان کرد: سال گذشته 43 درصد از پرونده‌های این سازمان مربوط به شبکه اجتماعی تلگرام بود.

عسگری خاطرنشان کرد: والدین باید نظارت و مدیریت کافی در خصوصی استفاده فرزندانشان از فضای مجازی را با حفظ اعتماد بین دو طرف داشته باشند.

وی ابتلا به افسردگی، خشونت‌طلبی و هزره‌گویی را به عنوان بخشی از آسیب‌های روانی و اجتماعی فضای مجازی عنوان و تصریح کرد: تجربه نشان داده است وجود مشکلات بین زوجین باعث روی آوردن یکی از طرفین به فضای مجازی می‌شود.