وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید در زمینه فضای مجازی قوانین داشته باشیم و به طور جدی با متخلفان این حوزه برخورد شود. محمدجواد آذری‌جهرمی امروز امروز در اولین همایش و نمایشگاه رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهادهای اجتماعی در کرمان اظهار داشت: مبانی نظری سند رسانه‌های نوین در کشور پایه‌ریزی شود و اگر رسانه‌های […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید در زمینه فضای مجازی قوانین داشته باشیم و به طور جدی با متخلفان این حوزه برخورد شود.

محمدجواد آذری‌جهرمی امروز امروز در اولین همایش و نمایشگاه رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهادهای اجتماعی در کرمان اظهار داشت: مبانی نظری سند رسانه‌های نوین در کشور پایه‌ریزی شود و اگر رسانه‌های نوین را به عنوان ابزار نگاه کنیم نوین است و اما اگر به معنای شیوه و نقطه اثر نگاه کنیم نکته جدیدی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در تاریخ شیوه‌های اطلاع‌رسانی و توزیع اخبار مبتنی بر رسانه‌ها متمرکز نبود بلکه سینه به سینه و نسل به نسل و بعد علم چاپ و صنعت نشر به وجود آمد و رسانه جدید شکل گرفتند.

وی عنوان کرد: توزیع اخبار مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است و هر فرد خود منبع و دریافت کننده خبر است و از آفات این موضوع موثق نبودن، سطحی بودن افکار و ترویج سریع شایعات است.

آذری‌جهرمی عنوان کرد: چه شده امروز با یک پدیده‌ای به‌عنوان فضای مجازی و رسانه مواجه شده‌ایم که این‌طور خودمان را داریم منفعل نشان می‌دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چه ظرفیتی بالاتر از قلوب انسان‌ها که در ذات طالب حقیقت است اگر بخواهید از ابزار رسانه استفاده کنید باید ابتدا به ذات آن بپردازی و ذات رسانه اجتماعی داشتن روایت است.

آذری‌جهرمی بیان کرد: روایت و گفتمان ما در این حوزه چیست؟ گفتمانی بالاتر از گفتمان پیامبر رحمت وجود ندارد، با گفتمان و روایت دینی می‌خواهیم در این شبکه‌ها حرف بزنیم.

وی تاکید کرد: در گفتمان تاریخی ایران و اسلام آیا تهمت و دروغ جا دارد؟ گفتمان مخالفین نظام مشخص است و  ناکارآمدی نظام و مدیران در رأس روایات آنها است، حالا مدیریت روایت ما در این فضا چیست؟ مولفه حضور جریان‌ساز چیست؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از مهمترین حوزه‌ها در فضای جدید داشتن روایت است‌ و ما خود روایت داریم و گفتمان انقلاب اسلامی که مولفه‌های آن مشخص است.‌

آذری‌جهرمی گفت: برای شکستن انحصار رسانه‌های یک‌سویه و سلطه‌گرایانه که همه دنیا را گرفته، جای تعجب است عده‌ای از ابزارهای این رسانه جای تردید به خود راه می‌دهند و من فکر می‌کنم حتی این جریان هم از سوی جریانات ضد انقلاب هدایت شده است.

آذری‌جهرمی ابراز داشت: باید در زمینه فضای مجازی قوانین داشته باشیم و به طور جدی با متخلفان این حوزه برخورد شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس