عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در حوزه پیام‌رسانی باید تلاش کنیم تا پیام‌رسان عمومی مطلوب خود را داشته باشیم که توسط نخبگان خودمان ایجاد، نگهداری و بروز شود. رسول جلیلی در حاشیه آیین اختتامیه رویداد نوآورانه «پیام‌آورد» که پیش از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در دهه جاری پیام‌رسانی […]

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در حوزه پیام‌رسانی باید تلاش کنیم تا پیام‌رسان عمومی مطلوب خود را داشته باشیم که توسط نخبگان خودمان ایجاد، نگهداری و بروز شود.

رسول جلیلی در حاشیه آیین اختتامیه رویداد نوآورانه «پیام‌آورد» که پیش از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در دهه جاری پیام‌رسانی نیاز مردم است. ذائقه مردم باید سنجیده شود و پیام‌رسان باید عملکرد فنی مطلوبی داشته باشد تا مردم از آن استفاده کنند.

وی افزود: مسئله وقتی سخت می‌شود که ده‌ها میلیون  نفر از  کالای خارجی استفاده می‌کنند که کیفیت بالاتری دارد. مسئله باید حل شود ما به فناوری بومی و محصول با کیفیت نیاز داشته باشیم. گردش عواید مالی و اقتصادی این موضوع در داخل کشور باشد.

عضو شورای فضای مجازی ادامه داد: همه خدمات نوین بدین صورت عمل می‌کنند که ابتدا یک سرویس مجانی خوبی عرضه شود تا بتواند مخاطبان زیادی را جذب کند و بعد از آن به صاحب فناوری مدل کسب‌وکاری را اعمال می‌کنند و درآمد خوبی را از طریق تبلیغات یا از طریق فروش خدمت، فروش سهام در بازار بورس یا عرضه به سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر می‌فروشند و عواید خوبی نیز دارد.

جلیلی عنوان کرد: این عواید نباید برون از مرزهای ما اتفاق بیفتد. در حوزه پیام‌رسانی باید تلاش کنیم تا پیام‌رسان عمومی مطلوب خود را داشته باشیم که توسط نخبگان خودمان ایجاد، نگهداری و بروز شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویداد پیام‌آورد برای این منظور برگزار شد که جرقه‌ای در ذهن نخبگان و فناوران ایجاد کند تا روی این مسئله کار و مسائل این موضوع را شناسایی کنند.

  • منبع خبر : آنا