بسیاری از کاربران واتس‌اپ بر این باورند که چرا برخی اوقات صفحه کاربری آنها در واتس‌اپ بدون هیچ دلیل خاص یا فعالیت مشکوکی بسته و غیرفعال می شود. اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است و بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده […]

بسیاری از کاربران واتس‌اپ بر این باورند که چرا برخی اوقات صفحه کاربری آنها در واتس‌اپ بدون هیچ دلیل خاص یا فعالیت مشکوکی بسته و غیرفعال می شود.

اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است و بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در وب سایت maketecheasier، بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر کاربر از این پیام رسان سبزرنگ برای ارتباط برقرار کردن با دوستان و مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

بر اساس گزارشی که در وب سایت maketecheasier آمده است، شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است.

اما لازم به ذکر است که همه این تعداد کاربران به دلیل یکسانی از واتس اپ استفاده نمی‌کنند و ممکن است با استفاده نامناسب از آن موجب شوند که الگوریتم‌های اتوماتیک و خودکار بکار رفته در پلتفرم واتس اپ، فعالیت آنها را به صورت مشکوک ارزیابی کرده و جلوی فعالیت آنها در این پیام رسان را بگیرد که در نهایت موجب ریپورت شدن اکانت آنها خواهد شد.

۱. استفاده از از نسخه‌های غیر رسمی و تأیید نشده واتس‌اپ

در صورتی که شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از نسخه‌های غیررسمی و تأیید نشده اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ استفاده می‌کنید، ممکن است به زودی اکانت شما در واتس اپ با مشکل مواجه شود و شما دیگر نتوانید از این طریق به ارسال و دریافت پیام اقدام کنید. یکی از این اپلیکیشن‌های تأیید نشده، واتس اپ پلاس است که خود شرکت واتس اپ به هیچ عنوان آن را تأیید نکرده و به کاربران هشدار داده که این برنامه اطلاعات رد و بدل شده کاربران را به شرکت‌های شخص ثالث می‌فروشد بنابراین نباید از آن استفاده کنند چون تبعات منفی امنیت سایبری ضعیف آن متوجه خودشان خواهد شد.

۲. ارسال پیام‌های متعدد به غیر مخاطبان

یکی دیگر از مواردی که موجب می‌شود اکانت واتس اپ شما بدون هیچ دلیل خاص یا فعالیت مشکوکی ریپورت و بسته شود و دیگر برایتان قابل دسترس نباشد، ارسال پیام‌های متعدد به افرادی است که شماره آنها را در گوشی خود ذخیره نکرده و در فهرست مخاطبین ( contacts) موبایل خود آنها را ندارند. این مورد موجب می‌شود که واتس اپ تصور کند شما در حال نفوذ به اکانت دیگران و یا انتشار اخبار کذب و دروغین هستید و یا به جریان سازی‌های خبری و رسانه‌ای پرداخته‌اید به همین سبب اکانت شما را به زودی از طریق الگوریتم‌های هوشمند شناسایی کرده و غیرفعال می‌کند.

۳. تعداد زیادی از مخاطبان شما را بلاک کرده باشند

در صورتی که شما رفتار ضد اجتماعی در فضای مجازی از خود نشان داده باشید، طبیعی است که تعداد زیادی از کاربران و مخاطبانتان شما را در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام رسان بلاک می‌کنند. در صورتی که تعداد آن دسته از کاربرانی که شما را در واتس اپ بیش از حد نرمال باشد، این اپلیکیشن به صورت هوشمندانه و خودکار تشخیص می‌دهد که احتمالاً فعالیت مشکوک و نادرستی داشته‌اید بنابراین اکانت شما را می‌بندد.

۴. ساختن گروه‌های زیاد در واتس‌اپ و افزودن کاربرانی که جز مخاطبان شما نیستند

بر اساس قوانین واتس‌اپ، در صورتی که شما تعداد زیادی از کاربرانی را که جزو مخاطبان شما نیستند، به گروه‌های متعددی اضافه کنید و در اپلیکیشن واتس اپ گروه‌هایی با اعضای ناشناس بسازید، الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به کار رفته در واتس اپ اکانت شما را تشخیص خواهد داد و به سرعت آن را غیرفعال خواهد کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا