توئیتر از تعلیق ۱۶۶۱۵۳ حساب کاربری در این شبکه اجتماعی خبر داده و علت این کار را حمایت حساب های یادشده از تروریسم عنوان کرده است. توئیتر به علت تبدیل شدن به پلاتفورمی برای ترویج اندیشه های تندروانه و تروریستی به شدت از سوی دولت های جهان و نهادهای رگولاتوری کشورهای مختلف مورد انتقاد قرار […]

توئیتر از تعلیق ۱۶۶۱۵۳ حساب کاربری در این شبکه اجتماعی خبر داده و علت این کار را حمایت حساب های یادشده از تروریسم عنوان کرده است.

توئیتر به علت تبدیل شدن به پلاتفورمی برای ترویج اندیشه های تندروانه و تروریستی به شدت از سوی دولت های جهان و نهادهای رگولاتوری کشورهای مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است.

در واکنش به این انتقادهای گسترده، توئیتر اعلام کرده که بیش از ۱۶۶ هزار حساب کاربری را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ حذف کرده است.چندی قبل فیس بوک نیز دست به اقدام مشابهی زده بود.

توئیتر برای شناسایی حساب های حامی تروریسم از ابزار متنوعی استفاده می کند و مدعی است این ابزار از دقت ۹۱ درصدی برخوردار است. پاک کردن ۱۶۶ هزار حساب یادشده در بازه زمانی بین جولای تا دسامبر سال گذشته میلادی رخ داده که نسبت به ۲۰۵۱۵۶ حساب کاربری پاک شده در شش ماهه اول سال ۲۰۱۸ حدود ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس