مقامات ترکیه جریمه‌ای ۲۷۰ هزار دلاری برای شبکه اجتماعی فیس بوک در نظر گرفته‌اند. علت این مساله ناتوانی این شرکت در حفاظت از داده‌های شخصی کاربران ذکر شده است. علت در نظر گرفته شدن این جریمه یک آسیب پذیری نرم افزاری بوده که باعث شده عکس های خصوصی کاربران فیس بوک در دسترس برنامه نویسان […]

مقامات ترکیه جریمه‌ای ۲۷۰ هزار دلاری برای شبکه اجتماعی فیس بوک در نظر گرفته‌اند. علت این مساله ناتوانی این شرکت در حفاظت از داده‌های شخصی کاربران ذکر شده است.

علت در نظر گرفته شدن این جریمه یک آسیب پذیری نرم افزاری بوده که باعث شده عکس های خصوصی کاربران فیس بوک در دسترس برنامه نویسان و توسعه دهندگان یک اپلیکیشن ثالث قرار بگیرد.

ترکیه بر این باور است که فیس بوک اقدامات فنی لازم را برای حفاظت از داده های خصوصی کاربرانش انجام نداده و مقامات مسئول را هم در جریان مشکل یادشده قرار نداده است. فیس بوک در دسامبر گذشته وجود این مشکل را تایید کرد و افزود که ۶٫۸ میلیون نفر به همین علت دچار مشکل شده و عکس های خصوصیشان به مدت ۱۲ روز در دسترس اشخاص ثالث بوده است.

فیس بوک به علت ناتوانی در حفاظت از داده‌های خصوصی کاربران از سوی کشورهای مختلفی جریمه شده  و به تازگی فرانسه هم تهدید کرده که جریمه ای سنگین را به فیس بوک تحمیل خواهد کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس