مهدی انجیدنی درباره قابلیت جدید پیام‌رسان گپ که امکان ارائه رمز یکبار مصرف برای بانک‌ها را فراهم می‌کند، توضیح داد. مهدی انجیدنی مدیرعامل پیام‌رسان گپ با انتشار پستی در حساب توییتری خود با هشتگ #دولت_الکترونیک درباره قابلیت جدید پیام‌رسان گپ که امکان ارائه رمز یکبار مصرف برای بانک‌ها را فراهم می‌کند، توضیح داد و نوشت: […]

مهدی انجیدنی درباره قابلیت جدید پیام‌رسان گپ که امکان ارائه رمز یکبار مصرف برای بانک‌ها را فراهم می‌کند، توضیح داد.

مهدی انجیدنی مدیرعامل پیام‌رسان گپ با انتشار پستی در حساب توییتری خود با هشتگ #دولت_الکترونیک درباره قابلیت جدید پیام‌رسان گپ که امکان ارائه رمز یکبار مصرف برای بانک‌ها را فراهم می‌کند، توضیح داد و نوشت:

زیرساخت چاپار در گپ ابزاری قدرتمند و رایگان برای ارتباط تعاملی و هوشمند یک کسب و کار با مشتریان‌ش است.

مثال: بانک‌ها می‌توانند برای ارائه  رمز یکبار مصرف از چاپار گپ استفاده نمایند.

چرا برای هر خدمت جدید مردم باید یک اپ جدید نصب کنند؟

#دولت_الکترونیک

بانک‌ها می‌توانند برای ارائه  رمز یکبار مصرف از چاپار گپ استفاده کنند

 

انجیدنی در تکمیل توضیحات خود با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود نوشت:

بر بستر « پیام رسان گپ » یکسری خدمات جانبی توسعه یافته است که برای کسب و کارهای مختلف کاربرد دارد. یکی از آنها « سامانه چاپار » است.

چاپار یک پل ارتباط تعاملی، هوشمند و رایگان بین کسب و کار و مشتریان آنهاست. ساده‌ترین کاربرد چاپار ارسال اطلاعات و داده‌ها مورد نیاز از سمت کسب و کار به مشتری و کاربرد‌های دیگر آن مربوط به پیاده‌سازی سیستم‌های تعاملی مثل نظرسنجی است.

مشتریان کسب و کار نیازی نیست لزوما عضو گپ باشند و چاپار یک سیستم چند درگاهی ( Multi Gateway ) است. پیامی که از کسب و کار به سامانه چاپار تحویل می‌شود در صورتیکه مخاطب در گپ حضور داشته باشد، در خود گپ به کاربر تحویل داده می شود و در صورتیکه کاربر در گپ نباشد، پیام برای وی پیامک و یا ایمیل می شود.

اگر مخاطب عضو گپ باشد، اما سرور گپ به هر دلیل در آن زمان در دسترس سامانه چاپار نباشد، پیام‌ها بسته به تنظیمات درگاه می‌تواند از مسیر پیامک، ایمیل و نوتیفیکیشن برای کاربر ارسال شوند.

پیام‌های تعاملی و فرآیندی ( مثل یک نظرسنجی یا فرم ثبت نام) نیز یا در گپ به صورت یک ربات تعاملی در اختیار کاربر قرار می گیرد و اگر مخاطب عضو گپ نبود، یک پیامک حاوی لینک آن پیام تعاملی و یا فرآیندی (مثلا نظرسنجی) برای کاربر ارسال می‌شود. کاربر با کلیک روی آن لینک وارد یک Progressive Web Application می شود و بدون نیاز به نصب برنامه خاصی و در مرورگر تلفن همراه اش به آن فرم و یا فرآیند تعاملی پاسخ می‌دهند.

یکی از برتری‌های چاپار حفاظت از حریم خصوصی مشتریان است. مشتری باید ابتدا به یک کسب و کار اجازه بدهد که آن کسب و کار برایش پیام ارسال نماید. از این جهت امکان ارسال پیام‌های تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته از بستر چاپار وجود ندارد.

چاپار یک پلتفرم ارسال پیام است و وابسته به پیام رسان گپ نیست، گپ به عنوان یکی از درگاه‌های چاپار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر گپ در دسترس بوده و مشتری نیز عضو گپ باشد، پیام به صورت رمزنگاری شده از طریق «پیام رسان گپ» به مخاطب تحویل داده می‌شود. اگر هم سرور گپ در دسترس نبوده و یا کاربر عضو گپ نباشد، پیام از مسیر مستقیم برای فرد توسط چاپار پیامک می‌شود.

چاپار یک سامانه کاملا امن است. ارتباط بین کسب و کار و سامانه گپ بر بستر SSL برقرار می‌شود و پیام ها در بستر گپ به صورت رمزنگاری شده منتقل می‌شود. قطعا امنیت چاپار نسبت به روش‌های کنونی مثل پیامک بسیار بالاتر است و پیام از یک مسیر با رمزنگاری چندلایه عبور می‌نماید.

معمولا افراد در چند بانک حساب دارند و از این پس مجبور هستند برای دریافت رمز یکبار مصرف هر بانک یک برنامه روی گوشی شان نصب کنند. برنامه‌هایی که هر کدام دارای رابط کاربری و تجربه کاربری متفاوتی هستند. استفاده از چاپار باعث می‌شود که مخاطب دیگر نیازی به نصب این همه برنامه جانبی نداشته باشد.

گفتنی است؛ رمز دوم یکبار مصرف از اول خرداد برای خرید اینترنتی الزامی می‌شود. البته این بدان معنی نیست که برای هر خرید اینترنتی به بانک مراجعه شود و رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنیم، رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک، یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل بانک در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان