وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات رونمایی کرد. طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات، با هدف مقابله با حملات سایبری و نیز حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، امروز همزمان با روز ارتباطات، توسط محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – رونمایی شد. این طرح دربرگیرنده ۱۰ […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات رونمایی کرد.

طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات، با هدف مقابله با حملات سایبری و نیز حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، امروز همزمان با روز ارتباطات، توسط محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – رونمایی شد. این طرح دربرگیرنده ۱۰ پروژه است و در مجموع برای آنها ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

در این برنامه همچنین طرح سروا، مرکز تبادل اطلاعات دولت با بخش خصوصی و عمومی، با هدف به اشتراک‌گذاری اطلاعات دولتی برای استارت‌آپ‌ها، با سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیارد ریال رونمایی شد.

اتصال ۷۲۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات

همزمان با روز ارتباطات، ۷۲۰۰ روستای کشور با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. جهرمی در این خصوص اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی متصل شوند. با افتتاح امروز این عدد به حدود ۷۰ درصد رسید.

همچنین شرکت مخابرات ایران، پروژه توسعه زیرساخت درون استانی شبکه ملی اطلاعات در چهار استان را با سرمایه‌گذاری ۳۱۶ میلیارد تومانی و با استفاده از تجهیزات تولید داخل، افتتاح کرد.

جهرمی درباره این طرح گفت: شرکت‌های داخلی در تولید تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای گسترش شبکه ثابت پهن‌باند، به خودکفایی ۷۰ درصدی رسیده‌اند، بنابراین تحریم‌ها توسعه کشور در این بخش را متوقف نخواهند کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا