​​​​​​​انتشار تبلیغات در دنیای تلفن‌های همراه روز به روز در حال افزایش است. ولی این افزایش با سواستفاده از اپلیکیشن‌های مختلف تولید شده برای گوشی‌ها نیز همراه است. یافته‌های مؤسسه پژوهشی eMarketer نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ در حدود ۸۷ میلیارد دلار صرف تبلیغات از طریق گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده شده است. این رقم […]

​​​​​​​انتشار تبلیغات در دنیای تلفن‌های همراه روز به روز در حال افزایش است. ولی این افزایش با سواستفاده از اپلیکیشن‌های مختلف تولید شده برای گوشی‌ها نیز همراه است.

یافته‌های مؤسسه پژوهشی eMarketer نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ در حدود ۸۷ میلیارد دلار صرف تبلیغات از طریق گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده شده است. این رقم بیش از دو سوم کل هزینه انجام شده در حوزه تبلیغات دیجیتال در آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی برای اولین بار هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات از طریق گوشی‌های هوشمند از هزینه تبلیغات تلویزیونی فراتر رفت.
یکی از عوامل این رشد سریع، سرمایه گذاری برای طراحی اپلیکیشن‌هایی است که در محیط داخلی آنها تبلیغات متنوعی نمایش داده می‌شود. انتظار می‌رود رقم صرف شده در این حوزه تا سال ۲۰۲۱ به ۲۰۱ میلیارد دلار برسد.

این رشد به معنای افزایش قابل توجه اپلیکیشن‌هایی است که حاوی آگهی‌های مخفی هستند و این آگهی‌ها بدون جلب رضایت کاربران برای افراد مختلف نمایش داده می‌شوند. بر اساس همین بررسی تعداد اپلیکیشن‌های آلوده به آگهی‌های مخفی و مزاحم در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۵۹ درصد افزایش یافته است. از مجموع این نوع اپلیکیشن‌ها حدود ۵۷ درصد از آنها، بازی یا ابزار کاربردی هستند.

البته باید توجه داشت بررسی دیگری توسط مؤسسه تحقیقاتی DoubleVerify نشان می‌دهد ۵۰ درصد از آگهی‌های طراحی شده برای مشاهده در گوشی‌های هوشمند هرگز دیده نمی‌شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا