وزیر آموزش و پرورش گفت: بچه‌ها باید زمانی که در اردوها و زمین بازی هستند، مهارت‌های زندگی را تمرین کنند، تهدیدها را بشناسند و بدانند فضای مجازی آنان را به خطر می‌اندازد زیرا تیزی فضای مجازی از لبه چاقو بیشتر است. سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی […]

وزیر آموزش و پرورش گفت: بچه‌ها باید زمانی که در اردوها و زمین بازی هستند، مهارت‌های زندگی را تمرین کنند، تهدیدها را بشناسند و بدانند فضای مجازی آنان را به خطر می‌اندازد زیرا تیزی فضای مجازی از لبه چاقو بیشتر است.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان، گفت: بسیار خوشحالم که فرصتی به وجود آمد که در این جشن باشکوه شرکت کنم؛ فرصتی به وجود آمد تا در این روزهای پایانی سال تحصیلی، در جمع شما حضور یابم و خدمت همه همکارانم خسته نباشید عرض کنم.

بطحایی افزود:‌ از معلمان که سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را با تمامی قوا و علی‌رغم برخی ناملایماتی که بر آموزش و پرورش و آ»ها تحمیل می‌شود، به خوبی به پایان رساندند، تشکر می‌کنم.

وی افزود:‌ امروز بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش‌آموزی است که به عنوان یکی از مهمترین تشکل‌های دانش‌آموزی است؛ یکی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش را حوزه آشنایی و شناخت فرزندان به مهارت‌های اجتماعی و آنچه جامعه‌پذیری نامیده می‌شود، یاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که توقع دارد نسل آینده‌اش نسلی باشد به هویت اسلامی و ایرانی‌اش افتخار کند، آن را پاس بدارد، مغلوب هویت بیگانه‌ها نشود و دل به آنان نبازد، امروز باید سرمایه‌گذاری کند؛ امروز باید درب مجموعه های فرهنگی و پرورشی باز شود تا دانش‌آموزان و همکاران بنده از آن استفاده کنند و بر همین اساس توقع ما پیاده شود.

وی افزود: امروز فضای مجازی زمان بسیاری از ما را پر کرده است؛ در سایر کشورها از فضای مجازی در پیشرفت، شناخت مسائل خود و خلاقیت استفاده می‌کنند؛ این خوبی‌ها در کنارش خطراتی وجود دارد و نه تنها نوجوانان و جوانان بلکه ما بزرگسالان باید حواس خود را جمع کنیم و با تهدیدها آشنا شویم. سازمان دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و… اگر منابع لازم و فضا نداشته باشند، تنها با سخنرانی نمی‌توان اقدامات را پیش برد. شما همکاران همه این حرف‌ها را بهتر از من می‌دانید و به نمایندگی از شما گفته می‌شود، بچه‌ها باید زمانی که در اردوها و زمین بازی هستند مهارت‌های زندگی را تمرین کنند، باید تهدیدها را بشناسند و بدانند فضای مجازی آنان را به خطر می‌اندازد و بدانند تیزی فضای مجازی از لبه چاقو بیشتر است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس